آرمات: کولاکوویچ چیزی به والیبال ایران اضافه نکرده است/ به نظرم وقت تغییر فرا رسیده است

کدخبر: 2265961

مربی تیم‌ ‌ملی والیبال جوانان با اشاره به این که عیار بهترین سرمربیان در قهرمانی جهان سنجیده می‌شود، گفت: بهتر است فدراسیون با توجه به نزدیک شدن به زمان پایان قرارداد کولاکوویچ تصمیم جدیدی را برای والیبال ایران بگیرد.

مسعود آرمات در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دو شکست اخیر والیبال ایران در قهرمانی جهان برابر بلغارستان و کانادا و ناکامی از صعود به جمع شش تیم پایانی، اظهار کرد: پس از شکست برابر بلغارستان در بازی نخست دور دوم بازیکنان کاملا از نظر روحی بر هم ریخته بودند، چرا که فکر نمی‌کردند پس از پیروزی در دور نخست برابر بلغارها در دور دوم سه بر صفر نتیجه‌ را واگذار کنند. به همین خاطر در دیدار با کانادا بازیکنان تیم‌ ‌ملی با استرس زیادی وارد زمین شدند و دیدید که در ست نخست با اختلاف باختند. هر چند باید اذعان‌ کنم که در بازی برابر کانادا تیم‌ ‌ملی عملکرد بهتری را نسبت به بازی با بلغارستان داشت و معتقدم کمی بدشانس هم بودیم.

این کارشناس والیبال با اشاره به نقاط ضعف تیم‌ ‌ملی ایران در قهرمانی جهان، گفت‌: در دریافت و حملات برگشتی واقعا ضعف داشتیم و در سرویس نیز عملکردمان به هیچ عنوان قابل قبول نبود. حریفان به خوبی ایران را آنالیز کرده بودند و همه تیم‌ها می دانستند در صورت زدن سرویس‌های ریسکی می‌توانند ما را به مشکل بیاندازند، زیرا در صورتی که توپ اول به خوبی به سعید معروف نرسد، در خط حمله نیز دچار مشکل می‌شدیم. تقریبا همه تیم‌ها با این تاکتیک برابر ایران می‌توانستند امتیاز بگیرند. در بازی برابر کانادا در توپ‌های برگشتی ضعیف بودیم و اشتباه‌های فردی نیز بیش‌تر شده بود.

او ادامه‌ داد: در دیدار برابر بلغارستان هر زمان که اسکریموف به خط سرویس می‌رفت پنج یا شش امتیاز مستقیم می‌گرفت و حتی در ست سوم که سه امتیاز از بلغارها پیش بودیم سرمربی می‌توانست با دو درخواست ویدیو چک در بازی وقفه ایجاد کند تا تمرکز سرویس دهنده بر هم بریزد. به‌ هر حال بازی سختی برابر آمریکا پیش‌رو داریم، هر چند سرمربی این تیم اعلام کرده که از بازیکنان ذخیره استفاده می‌کند، اما مطمئن هستم که آمریکا برای پیروزی وارد زمین می‌شود و حتی نفرات ذخیره آن‌ها نیز بازیکنان خوبی هستند. امیدوارم بتوانیم با پیروزی قهرمانی جهان را به پایان برسانیم.

آرمات با توجه به مصدومیت‌ها و بیماری‌هایی که بازیکنانی ایران در قهرمانی جهان با آن روبه‌رو بودند، و این که آیا همکاری نکردن سیامک افروزی، پزشک پیشین تیم‌ ‌ملی والیبال و جایگزینی دکتر احمدی به جای او، پیش از آغاز رقابت‌های قهرمانی جهان کار صحیحی بوده است، گفت‌: افروزی یکی از بهترین فیزیوتراپ‌هایی است که من می شناسم و بازیکنان هم سال‌ها است که با او در تیم‌ ‌ملی هستند اما با توجه به شناختی که از دکتر احمدی دارم او هم فردی با دانش در علم پزشکی است. هر چند معتقدم با توجه به شناخت افروزی از بازیکنان و آسیب‌دیدگیشان و همچنین رابطه خوب بازیکنان با او می‌توانستیم در قهرمانی جهان نیز از او استفاده کنیم، اما واقعا نمی‌شود نتایج تیم‌ ‌ملی را به این مسائل ارتباط داد.

مربی تیم‌ ‌ملی والیبال جوانان درباره عملکرد کولاکوویچ در دو سال گذشته و همچنین قهرمانی جهان و این که آیا این مربی صربستانی توانسته است چیز تازه‌ای به والیبال ایران اضافه کند، اظهار کرد: به نظر من خیر. عیار بهترین سرمربیان در قهرمانی جهان سنجیده می‌شود، چرا که این مسابقات شرایط متفاوتی با رقابت‌های انتخابی و تورنمنت‌های آسیایی دارد. به نظرم عملکرد کولاکوویچ در این مدت خوب نبوده است و او چیزی به والیبال ایران اضافه نکرده است.

آرمات در پایان گفت‌: فدراسیون واقعا تمام تلاشش را می‌کند تا تمام امکانات را در چند سال گذشته در اختیار تیم‌ ‌ملی و کولاکوویچ قرار دهد و نمی‌توان به عملکرد فدراسیون خرده گرفت. معتقدم عملکرد کولاکوویچ خوب نبوده است و بهتر است فدراسیون با توجه به نزدیک شدن به زمان پایان قرارداد این سرمربی صربستانی تصمیم جدیدی را برای والیبال ایران بگیرد. به نظرم وقت آن رسیده است تا جایگزینی در کادر فنی صورت پذیرد، چرا که این تغییر نیاز است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: