کنعانی مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رئیس جمهور در مجمع عمومی قدرتمندانه مقابل زورگویی آمریکا سخن بگوید

کدخبر: 2265970

کارشناس مسائل بین‌الملل در رابطه با سفر روحانی به نیویورک گفت: رئیس جمهور باید قدرتمندانه در مقابل زورگویی آمریکا سخن بگوید و نباید هیچ ترس و واهمه‌ای از عکس‌العمل‌های احتمالی آمریکایی‌ها داشته باشد.

حسین کنعانی مقدم در گفت وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، در رابطه با سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و بیان مطالبات و خواسته های ایران از سوی وی در این نشست، گفت: قطعا رئیس جمهور پیام آور ملت ایران در این اجلاس خواهد بود.

کنعانی مقدم ادامه داد: رئیس جمهور می تواند از این فرصت برای دفاع از مظلومیت جمهوری اسلامی ایران استفاده کند و قدرتمندانه در مقابل زورگویی آمریکا سخن بگوید و نباید هیچ ترس و واهمه ای از عکس العمل های احتمالی واشنگتن داشته باشد، چراکه این رویکر موجب سرافرازی ملت ایران و احقاق حقوق مردم کشورمان می شود.

وی در مورد الویت های ایران که باید در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شود، بیان کرد: درخصوص مطالبات ایران می توان به تعهدات اروپایی ها در قبال برجام که باید عملی شود، اشاره کرد. لغو محاصره اقتصادی که آمریکایی ها علیه ایران دنبال می کنند هم از جمله مواضع ایران در این نشست خواهد بود، چرا که این اقدام آمریکا ناقض حقوق بشر بوده و باعث تشدید فشار به ملت ایران است.

این کارشناس مسائل بین الملل درباره موضوع سوریه و خروج معارضین از این کشور، تصریح کرد: خروج آمریکا از منطقه و ماجراجویی هایی که در سوریه، عراق و یمن انجام می دهد، همچنین پاکسازی این کشور از لوث وجود تروریست ها یکی دیگر از بحث های مورد گفت وگو در حاشیه این نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.

وی در خصوص رفتار ناشیانه ترامپ در عرصه بین الملل و سیاست خارجی به عنوان یکی از محورهای گفت وگو در نشست مجمجع عمومی سازمان ملل از سوی کشورمان، اظهار کرد: از آنجا که این نشست یک جلسه رسمی و بین المللی است، رییس جمهور کشورمان باید آداب دیپلماتیک را رعایت کرده و به گونه ای سخن بگوید که هم افکار عمومی جهان را نسبت به این موضوع روشن کند و هم رفتار ایران مانند ترامپ گستاخانه و بی ادبانه تلقی نشود.

کنعانی مقدم همچنین درباره طرح حمایت از فلسطین و سوریه در حاشیه نشست مجمع عومی سازمان ملل، اظهار کرد: مواضع ایران درباره بحث سوریه کاملا مشخص است. رویکرد ما در کنار روسیه، ترکیه و خود سوریه مواضعی است که برای کاهش تنش در دمشق و جلوگیری از گسترش جنگ در این کشور دنبال می شود. قاعدتا آمریکایی ها به دنبال این هستند که در سوریه پایگاه دائمی ایجاد کنند و به تجزیه سوریه فکر می کنند، اما در این نشست ایران قرار است که مخالفت خود را با رویکرد واشنگتن درباره آینده سوریه اعلام کند.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: با توجه به تعیین مواضع ایران در خصوص مسئله فلسطین از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری رفراندوم در سرزمین های اشغالی و بازگشت فلسطینیان به وطنشان که مطابق با قوانین بین الملل هم است، قاعدتا حمایت از فلسطین یکی از پیشنهادات ایران خواهد بود و این موضوع که فلسطینی ها سرنوشتشان را خودشان تعیین کنند، در حال پیگیری است و پایان رژیم صهیونیستی باید اعلام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: