قمی: ترورهای ضد بشری بدون پاسخ نمی‌ماند

کدخبر: 2265974

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آمریکا و عربستان و اسرائیل و عوامل آنها بدانند که با این اعمال ضد بشر نمی‌توانند ملت عاشورایی ایران را از رای عزت باز دارند.

به گزارش ایسنا محمد قمی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز ضمن گرامیداشت یاد شهدا و تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان بیان کرد: روز گذشته باز یزیدیان زمان با کینه‌ای که از اسلام و مسلمانان داشتند با ترور ناجوانمردانه تروریستی تعدادی از عزیزانمان را به شهادت رساندند. ضمن تسلیت به خانواده این عزیزان باید بگویم قطعا کار آنها بدون جواب نخواهد ماند و آمریکا و عربستان و اسرائیل و عوامل آنها بدانند که با این اعمال ضد بشر نمی‌توانند ملت عاشورایی ایران را از راه عزت باز دارند .

وی در ادامه گفت: آقای ترامپ از فرهنگ شیعه و کربلا بی اطلاع است. او باید از رئیس جمهورهای قبل از خود می‌پرسید که آیا ایران بود که خواستار مذاکره با آمریکا بود یا اوباما که حداقل دو بار در پیام کتبی خواستار مذاکره با ایران شد .

نماینده مردم پاکدشت در مجلس گفت: حضور پرشور مردم ایران در مراسم عزاداری ایام محرم جاری نشان داد که به هر میزان فشار آمریکا بر ملت ایران افزون گردد مردم ما مسمم‌تر در مقابل توطئه آنها خواهند ایستاد .

قمی در ادامه با خواستار رسیدگی رئیس جمهور به موضوع گرانی شد و اظهار کرد: دادن ارز به مسافر و دیگر موارد غیر ضروری و توزیع بی حساب سکه فشار اقتصادی را بر مستضعفین افزایش داد. چگونه باید پاسخ بی تدبیری و ناامیدی به مردم را بدهیم؟

وی افزود: مردم ایران به ویژه موکلان من در شهرستان پاکدشت از شرایط سختی برخوردار هستند. گرانی، تورم، کمبود درآمد، بالا رفتن هزینه‌های زندگی و افزایش نرخ ارز و سکه مردم را در مضیقه گداشته است. چندبار قول دادید با مردم در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت دیداری داشته باشد ولی عملی نشد .

قمی ادامه داد: استیضاح و سوال از وزرا حق قانونی نمایندگان است ولی آیا استیضاح و سوال مشکلی از مردم حل کرد؟ به فکر مشکلات مردم باشیم. باید نمایندگان به دور از خط بازی برای رفاه و آسایش و امنیت ملت حداقل اندازه‌ای که برای سوال و استیضاح وقت می گذارند، برای حل مشکلات اقتصادی وقت گذارند و در هنگام جنگ اقتصادی سنگر مناسب را با قانونگذاری مناسب فراهم کنن د.

وی تصریح کرد: در هنگام بازگشایی مدارس به فکر تعیین و تکلیف معلمان حق التدریس باشیم. کارگران در شرایط سخت اقتصادی به سر می برند. با درآمد پایین و هزینه بالا چگونه چرخ زندگی خود را بگردانند؟ وضعیت کشاورزی و دامداری کشور از شرایط موجود رنج می برد. بین درآمد و هزینه‌ها ناهماهنگی وجود دارد؛ وزیر کشاورزی باید چاره اندیشی کند .

قمی خاطر نشان کرد: مشکلات تولید کنندگان روز به روز افزایش می یابد و هر روز شاهد بیکاری تعدادی از کارگران هستیم. نمی خواهد اشتعال ایجاد کنیم فعلا از بیکار شدن شاغلین جلوگیری کنیم‌. موقعیت کلیدی و جغرافیا ایران که می تواند چهارراه‌هایی برای مبادلات عرب و شرق و شمال و جنوب باشد و همسایگی با ۱۵ کشور که طرفیت تجاری آنها بالغ بر ۳ و ۳۰۰ میلیارد دلار است که حتی اگر ایران ۱۰ درصد از وجود آنها بهره ببرد می‌تواند در تحریم‌ها ترامپ را ناکام بگذارد .

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: