اژه ای: حادثه تروریستی اهواز از طریق مراجع بین المللی پیگیری شود

کدخبر: 2266003

سخنگوی قوه قضائیه گفت ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه، وزارت امور خارجه و معاون حقوقی رئیس جمهور باید حادثه تروریستی اهواز را در سطح بین‌المللی پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در یکصدوسی ویکمین نشست خبری خود با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز اظهار کرد: به خانواده عزیز شهدای این حادثه تسلیت عرض می کنم و از خداوند منان برای مجروحان شفای کامل مسئلت دارم. این جنایت تروریستی زمانی اتفاق افتاد که مردم انقلابی و متدین اهواز ضمن اینکه مشغول عزاداری اباعبدالله حسین بودند، هفته دفاع مقدس را گرامی می داشتند.

وی افزود: این تروریست های جنایتکار، در این شرایط یک عمل خبیثانه را انجام دادند که جمعی از هموطنان ما شهید شدند که از جمله آنها یک کودک است و بار دیگر تشت رسوایی مدعیان حقوق بشر روی زمین ریخت.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: نکته بعدی این است که متاسفانه برخی بوق های ضد انقلاب و تریبون های کشورهای مختلف هم، این حادثه تروریستی روشن و واضح را حاضر نشدند به صورت صریح محکوم کنند؛ البته مقامات بسیاری از کشورهای مختلف این عملیات تروریستی را محکوم کردند اما بودند افراد و تریبون هایی که حاضر نشدند این عمل را محکوم کنند.

وی تصریح کرد: به سهم خودم از وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت خارجه که مواضع خوبی را اعلام کردند و همچنین دادستان کل کشور، تشکر می کنم. البته نباید به این مقدار از اقدامات بسنده شود و حتما لازم است دادستان کل و ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و وزارت خارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری، اقدام تروریستی این گروهک از ناحیه مراجع بین المللی تعقیب کنند و از پلیس بین الملل بخواهند کسانی که با این گروه همکاری را شناسایی، تعقیب و تحویل دستگاه قضایی بدهند.

اژه ای گفت: همچنین لازم است رئیس دادگستری استان و نیروهای امنیتی و انتظامی استان، همه عوامل این عملیات تروریستی و کسانی که به هر شکلی این تیم تروریستی را کمک کردند، شناسایی و تحویل قوه قضائیه بدهند تا دستگاه قضایی با مجرمین در هر رده ای که هستند مطابق قانون برخورد کند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: