از سوی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

وظایف جامعه دانشگاهی برای مقابله با تهاجم اقتصادی آمریکا تبیین شد

کدخبر: 2266031

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه ای اهم وظایف جامعه دانشگاهی برای مقابله با تهاجم اقتصادی آمریکا را تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با صدور بیانیه‌ای آغاز سال تحصیلی ۹۷ - ۹۸ را گرامی داشت .

در این بیانیه آمده است: «فرارسیدن مهر ماه و آغاز سال تحصیلی و شروع به کار مجدد مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را باید بهار تعلیم و تربیت دانست .

امروز و با نقشی که مراکز علمی و آموزشی در پیشرفت و رشد کشور ایفا می‌کنند، اهمیت و لزوم توجه به این حوزه بیش از پیش ضرورت یافته و به همین دلیل نیز آغاز فعالیت نهادهای علمی و آموزشی هر سال در تقویم رسمی کشور به عنوان رویدادی مهم ثبت و ضبط می‌شود .

امسال و در کوران تهاجم و نبرد همه جانبه اقتصادی آمریکا با ملت ایران و تلاش بوق‌های رسانه‌ای وابسته برای القای حس ناامیدی و یاس به جامعه پرطراوت و سرزنده ایران اسلامی، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین کانون‌های ایجاد و تقویت روحیه امید و اعتماد به نفس ملی، اهمیت بیشتری دارد .

بدون تردید یکی از اهداف تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه برعلیه کشورمان، توقف رشد توفنده و پیشرفت‌های غرور آفرین میهن عزیزمان در حوزه علم و فناوری بوده است و به همین دلیل می‌توان گفت تقویت این روند و حمایت همه جانبه از این مسیر افتخارآمیز، در حقیقت یکی از اصلی‌ترین سنگرهای مقابله با این حربه دشمنان است .

از سوی دیگر جامعه علمی و نخبگانی کشور هم باید ضمن باز تعریف نقش خود در این میدان مهم و ترسیم دقیق وظائف و تکالیف خود در مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان ملت ایران، موارد ذیل را به عنوان برخی سرفصل‌های این برنامه عملیاتی صورت جدی مد نظر داشته باشد :

نقد برخی سیاست‌های ناکارآمد اقتصادی به ویژه در حوزه پولی و بانکی و ارائه راهکارهای علمی برای حفظ ارزش پول ملی.

ترسیم نقشه عملیاتی برای ارتقای کیفیت کالای ایرانی و کاهش قیمت تمام شده آن.

حرکت فرهنگی به منظور ترغیب مصرف کننده به استفاده از کالای ایرانی.

تلاش در جهت به روزرسانی فناوری مورد استفاده در بخش تولید در راستای ارتقای بهره وری و جلوگیری از اتلاف منابع.

فعالیت بیشتر در حوزه دیپلماسی علمی و دیپلماسی اقتصادی برای ایجاد بازارهای مصرف برای کالای ایرانی .

بدیهی است آنچه که گفته شد نمی‌تواند تمام موارد لازم را در این زمینه پوشش دهد ولی می‌تواند به عنوان گام‌های ابتدایی در جبهه مقابله با نبرد اقتصادی علیه ملت ایران مورد توجه قرار گیرد.»

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) و محکوم کردن حمله تروریستی صورت گرفته در شهر اهواز که به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیز و نیروهای مسلح منجر شد، آغاز سال تحصیلی ۹۷ - ۹۸ را نیز گرامی داشته و برای همه فعالان و کنشگران حوزه تعلیم و تربیت اعم از مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، آرزوی توفیق الهی در مسیر ایفای وظیفه سنگین خود را دارد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: