از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛

تهران با ویژه‌برنامه «نقطه رهایی» به یادکرد دفاع مقدس می‌پردازد

کدخبر: 2266069

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با برگزاری ویژه برنامه‌های خود برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس با بیش از ۱۰ برنامه شاخص و ۱۵ برنامه محلی منطقه‌ای میزبان علاقه‌مندان است.

ویژه‌برنامه «نقطه رهایی» برای اولین بار در تهران و با بازنمایی تعدادی از عملیات‌های دفاع مقدس با حضور ۱۰۰ هنرمند جوان و با همکاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، مصلی تهران، مرکز ارتباطات و امور بین‌المللی شهرداری تهران، اورژانس تهران، سازمان خدمات شهری شهرداری تهران، سپاه حضرت رسول اکرم (ص) و ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس به مدت ۲۰ شب از پایان هفته دفاع مقدس در مصلی تهران برگزار می‌شود.

همچنین در این هفته برپایی نمایشگاه تجهیزات و ادوات نظامی با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران به همت بسیج سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگ‌سراهای ملل، ابن سینا، رازی، اشراق، بهاران و رضوان برپا شده است.

نمایشگاه و فروشگاه کتاب دفاع مقدس با تخفیف ویژه در فرهنگ‌سراهای ملل، ابن سینا، رازی، اشراق، بهاران از دیگر برنامه‌های این هفته است.

دور چهارم برنامه هم‌عهدی با شهدا در سال جاری برای عضوگیری اعضای جدید با توزیع پلاک هم‌عهدی «شهدای مدافع حرم و شهدای کربلا» در هفته دفاع مقدس به‌صورت یکپارچه در بهشت‌زهرا، ایستگاه‌های مترو، مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه برگزار می‌شود.

همچنین برنامه ضیافت ستارگان به‌طور ویژه در این هفته اجرا می‌شود. در این برنامه در هر منطقه پنج شهید با ویژگی‌های خاص و یا شهیدانی که کوچه یا خیابانی در آن منطقه به نام آن‌ها نام‌گذاری شده است در طی دو شب در دو مسجد محل، ضمن تجلیل از خانواده شهید، به قرائت وصیت‌نامه شهید در قالب برنامه «منشور معنوی انقلاب اسلامی» پرداخته می‌شود.

برگزاری همایش خانواده شهدای تفحص روز پنج‌شنبه ۵ مهرماه ساعت ۱۷ در فرهنگ‌سرای بهاران برگزار از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته است و نمایشگاه چهل چراغ یادمان چهل شهید انقلاب اسلامی در قالب استقرار چهل فانوس نمادین به همراه معرفی شنیداری و نوشتاری ۴۰ شهید، برپایی نمایشگاه عکس، ایستگاه نقاشی با موضوع انقلاب، ایستگاه هنری خط نقاشی، ایستگاه گفتمان انقلابی، برپایی نمایشگاه ادوات نظامی با مشارکت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه کتاب، هم عهدی، روایتگری، پاسخ به شبهات، اجرای تئاتر، گروه سرود، محصولات فرهنگی، رادیو، نمایش خیابانی و تجلیل از خانواده شهدا در هفته دفاع مقدس در فرهنگ‌سرای رضوان برگزار می‌شود.

برپایی اردوهای نیم‌روزه ویژه بسیجیان و نهادهای دولتی با عنوان بهشت گردی شامل اجرای نمایش، پخش کلیپ و روایتگری خاطرات دفاع مقدس در آمفی‌تئاتر و معرفی قسمت‌های مختلف فرهنگ‌سرای رضوان است.

بیش از ۱۵ برنامه محلی منطقه‌ای از دیگر ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری برای پاسداشت هفته دفاع مقدس در حال اجرا در مراکز فرهنگی هنری است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: