جودو قهرمانی جهان- آذربایجان؛

ملایی تاریخ ساز شد/سومین طلای تاریخ جودو

کدخبر: 2266136

دومین نماینده ایران در رقابتهای جودو قهرمانی جهان با برتری مقابل رقیب ژاپنی خود سومین مدال طلای تاریخ ایران در رقابتهای قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مبارزه پایانی وزن ۸۱- کیلوگرم رقابتهای جودو قهرمانی جهان، سعید ملایی به مصاف «فوجی وارا ساتورو» از ژاپن با رنکنیگ ۸ دنیا رفت و با کسب پیروزی در این مبارزه به نشان طلا دست پیدا کرد. ملایی سال ۲۰۱۷ و فینال مسابقات قهرمانی آسیا به این ژاپنی باخته بود.

ملایی امروز بعد از یک استراحت و «برایند» از کانادا را ضربه فنی کرد و سپس جودوکاری از ایسلند را نیز در ۱۴ ثانیه با همین نتیجه از پیش رو برداشت و در ادامه «آنری اگوتیدزه» از پرتغال را در ۴۴ ثانیه شکست داد. وی مبارزه چهارم «ماتیاس کاس» از بلژیک را با امتیاز «وازاری» شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. در این مرحله هم برابر «ودات آلبایراک» از ترکیه پس از نزدیک به ۷ دقیقه مبارزه با امتیاز «وازاری» صاحب برتری شد و به فینال صعود کرد.

طلای ملایی سومین طلای تاریخ جودو ایران روی تاتامی جهانی است. من اینکه دومین مدال سعید ملایی و هشتمین مدال ایران در رقابتهای جهانی محسوب می شود. ملایی شاگرد مهرداد حسن زاده در باشگاه جودو خلیج فارس است که سال گذشته در رقابتهای جودو قهرمانی ۲۰۱۷ جهان در بوداپست هم به نشان برنز دست پیدا کرده بود.

آرش میراسماعیلی دو طلا(۲۰۰۱ مونیخ و ۲۰۰۳ اوزاکا) و دو برنز(۲۰۰۵ قاهره و ۲۰۰۷ ریو) ، محمود میران یک برنز (۲۰۰۱ مونیخ) و محمد محمدی بریمانلو(۲۰۱۸- باکو) نیز یک برنز برای جودو ایران در مسابقات جهانی کسب کرده اند.

تیم ملی جودو ایران که با سه نماینده در رقابتهای قهرمانی جهان شرکت کرده، روز گذشته توسط محمد محمدی بریمانلو به یک نشان برنز دست پیدا کرد.

رقابتهای جودو قهرمانی جهان که از روز پنجشنبه با حضور ۷۵۸ جودوکار از ۱۲۵ کشور در باکو آغاز شد، تا پنجم مهرماه ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: