مدیر امامزاده زید بازار مطرح کرد؛

مردم ارادت خاصی به امامزاده زید دارند

کدخبر: 2266150

امامزاده زید از نوادگان امام سجاد(ع) است که تاریخ ساخت بنای آن به ۶۰۰ سال قبل بازمی گردد.

حجت الاسلام شمس مدیر آستان امامزاده زید بازار تهران در مورد برنامه های برگزار شده در دهه اول در آن مکان مقدس در گفتگو با خبرنگار باشگاهحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار داشت: به فضل خداوند متعال استقبال مردم امسال بیشتر از سال های قبل بود.در واقع امسال در امامزاده زید دو هیئت عزاداری یکی شده بودند تا انسجام بیشتری در عزاداری باشد.

وی ادامه داد: در ۱۰ شب اول ماه محرم برنامه سخنرانی و عزاداری در آستان امامزاده وجود داشت و به لطف خدا و کمک های مردم،در هر شب نزدیک به پانصد اطعام میان عزاداران تقسیم می شد.

شمس در ادامه گفت:در آستان این امامزاده هم مثل سایر امامزادگان کشور برنامه های ویژه دهه اول همچون همایش حضرت علی اصغر(ع) و یا برنامه احلا من العسل برگزار شد.اما قصد ما این است که از سال بعد برنامه های خاص دهه اول را با نظم خاصی برگزار کنیم چون امسال با وجود حضور پرشور مردم برخی مشکلات وجود داشت که به امید حق در سال بعد آنها برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام شمس در انتها در مورد برنامه های دهه دوم و سوم محرم نیز گفت: برنامه دهه دوم و سوم محرم سخنرانی مداحی است که شب ها در صحن امامزاده برگزار می شود.

لازم به ذکر است که آستان امامزاده زید در خیابان مصطفی خمینی به سمت پل آهن و در کوچه امامزاده قرار دارد.نسب ایشان با سه واسطه به امام سجاد(ع) می رسد.بنای این امامزاده مربوط به ۶۰۰ سال قبل است که بعد از انقلاب اسلامی این بنا بازسازی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: