چهارمین سوگواره تعزیه دانش‌آموزی در مدارس برگزار می‌شود

کدخبر: 2266513

مدیرمراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ از اجرای ۱۶ ویژه برنامه تحت عنوان کلی «جلوه سوگ» به مناسبت ایام ماه محرم و سفر و برگزاری چهارمین سوگواره تعزیه دانش آموزی در مدارس منطق ۱۸ تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «حامد طراحی» با بیان اینکه بخش اعظمی از ویژه برنامه‌های ماه محرم برای آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ عاشورا اجرا می شود، اظهار کرد: تکیه کودکان، کودکان حسینی سفره حضرت رقیه، کودکان عاشورایی، مسابقه نقاشی کودکان تشنه اند، کارگاه قصه گویی کودکان عاشورایی و مراسم عزاداری کودکان از جمله ویژه برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ در ماه محرم برای کودکان است.

وی افزود: برنامه تکیه کودکان با موضوع روایت وقایع کربلا برای کودکان در میدان امام حسین از ۶ تا ۱۸ مهر به مدت ۱۳ شب از ساعت ۱۷ تا ۲۱ شب میزبان کودکان است. همچنین«کودکان عاشورایی» عنوان ویژه برنامه ای است که در رثای شهدای کربلا با حضور روایتگر کربلا در فرهنگسرای خاتم(ص) و مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸برگزار میشود. دراین برنامه که مربیان و اولیای کودکان نیز حضور دارند، روایتگر کربلا در باره ابعاد نهضت اباعبدالله (ع) در روز عاشورا به زبان ساده و کودکانه سخن می گوید. این برنامه ۴ مهرماه در خانه فرهنگ امام علی(ع) ، ۷ مهر ماه در خانه فرهنگ رشد و ۱۰ مهر ماه در فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار خواهد شد.

رییس فرهنگسرای خاتم(ص)، سفره شهدا، زیارت عاشورا در موزه شهدا ، دیدار با خانواده شهدا ، سوگواره عاشورایی، نذری اربعین، مسابقه داستان نویسی کشتی نجات، توزیع نذری شله زرد، شب شعر عاشورایی ، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا و نمایشگاه کتاب عاشورایی را دیگر برنامه های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ به مناسبت محرم و سفر اعلام کرد و گفت: روایتگری زندگی و فداکاری شهدا توسط راویان دفاع مقدس، تلاوت قرآن کریم توسط قاریان ممتاز منطقه ۱۸، سخنرانی ، خاطره گویی والدین شهدا، ذکر توسل و زیارت عاشورا، پذیرایی در سفره نذری شهدا و تجلیل از خانواده شهیدان از جمله بخش های مختلف ویژه برنامه سفره شهدا است و این برنامه توسط فرهنگسرای خاتم(ص) با همکاری و مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۸، چهارشنبه ۲۵ مهر ماه ساعت ۱۸ در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) منطقه برگزار میشود.

وی افزود: فرهنگسرای خاتم(ص) به منظور ترویج فرهنگ غنی قیام عاشورا و درس های قیام امام حسین (ع) اقدام به برگزاری مراسم زیارت عاشورا در مجوار مزار شهدای گمنام در موزه شهدا منطقه ۱۸ می نماید. در این مراسم علاوه بر برگزاری زیارت پر فیض عاشورا ، مباحثی پیرامون آموزه های دینی و قرآنی، نکات اخلاقی و تربیتی در قرآن و زندگینامه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) مورد بررسی قرار می گیرد.

طراحی با اشاره به برنامه دیدار با خانواده شهدا اظهار کرد: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منطقه ۱۸ این برنامه در ایام محرم و صفر در منزل شهدا برگزار می‌شود.

وی همچنین در توضیح برگزاری چهارمین سوگواره عاشورایی گفت: در قالب «چهارمین سوگواره عاشورایی» دانش آموزان در قالب گروه‌های تعزیه خوان، تعزیه حضرت علی اکبر(ع) را زیر نظر اساتید تعزیه، آموزش دیده و اجرا می‌کنند. این برنامه به مناسبت ایام محرم و صفر و با هدف گسترش و تعمیق شناخت نوجوانان از الگو های دینی و نهادینه سازی پیام های اخلاقی عاشورا به کمک عناصر نمایشی در سطح مدارس منطقه ۱۸ برگزارخواهد شد.

رییس فرهنگسرای خاتم(ص) درباره ویژه برنامه نذری اربعین توضیح داد: ویژه برنامه «نذری اربعین» برای زائران پیاده نجف تا کربلا در اربعین حسینی با مشارکت شهروندان تهرانی در مراکز فرهنگی منطقه ۱۸ برگزار می‌شود. شهروندان می‌توانند نذورات نقدی خود را از طریق شماره حساب ۱-۱۳۵۸۷۸-۳۸-۱۸۷۵ به نام موکب علی بن موسی الرضا(ع) و نذورات غیرنقدی وخشکبار خود را به فرهنگ‌سرای خاتم(ص) ، خانه‌های فرهنگ رشد و امام علی(ع) و کتابخانه های منطقه ۱۸تحویل دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۶۶۲۰۷۰۶۸ تماس حاصل نمایید.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: