علیرضا داوودنژاد:

تلویزیون اگر حمایت نمی‌کند مدعی هم نباشد

کدخبر: 2266520

داوودنژاد با تاکید بر اینکه «تلویزیون نباید مانعی برای نمایش خانگی باشد»،‌ اظهار کرد که تلویزیون فیلم‌های ما را نمی‌خرد، تبلیغ نمی‌کند و نمایش هم نمی‌دهد؛ بنابراین در چنین شرایطی که هیچ حمایتی نمی‌کند نمی‌تواند مدعی هم باشد.

به گزارش ایسنا، علیرضا داوودنژاد با اشاره به وضعیت بازار شبکه نمایش خانگی، گفت: متاسفانه منظومه هنری و رسانه‌ای ایران بازار را به منظومه‌های هنری و رسانه‌ای دنیا و منطقه واگذار کرده است و مخاطب ایرانی به جای اینکه عمدتا مصرف‌کننده محصولات ما باشد، مصرف‌کننده محصولات ماهواره‌ای و بازار سیاه نمایش خانگی شده است.

او ادامه داد: سوال این است که آیا علاقه‌مند هستیم تا مخاطب به تاراج رفته را به بازار تولیدات داخلی برگردانیم و از این حالت قافیه باختگی در مقابل منظومه رسانه‌های هنری و رسانه‌ای رقیب خارج کنیم یا می‌خواهیم آنها فعال‌تر وارد بازار شوند و مخاطبان را بیشتر به آنها بسپاریم.

کارگردان فیلم «کلاس هنرپیشگی» یادآور شد: اگر نمی‌خواهیم مخاطبان را هرچه بیشتر واگذار کنیم باید به سینما، نمایش خانگی و تولید محصولات فرهنگی توجه بیشتری داشته باشیم و بدانیم که اگر سخت بگیریم مردم بیشتر جذب محصولات وارداتی و ماهواره‌ها می‌شوند؛ اما اگر می‌خواهیم مخاطبان را به بازار خودمان برگردانیم، باید به سینما و نمایش خانگی از نظر ممیزی و حکایت‌های حقوقی و از نظر ایجاد امنیت برای بازار میدان دهیم؛ این در حالی است که متاسفانه در حال حاضر بازار کالای فرهنگی ما امنیت ندارد و نمایش خانگی بیشتر دست بازار سیاه است.

داوودنژاد با بیان اینکه «تلویزیون نباید مانعی برای نمایش خانگی باشد»، ادامه داد: متاسفانه در چنین شرایط سختی، تلویزیون که رسانه ملی کشور نیز محسوب می‌شود، توجهی به معرفی، تبلیغ، خرید و نمایش محصولات داخلی ندارد و از آنها حمایت چندانی هم نمی کند. از طرفی ماهواره‌ها نیز فیلم‌های ایرانی را رایگان نمایش می‌دهند و در واقع فیلم‌ها و مخاطب های ما را غارت می‌کنند. تلویزیون فیلم‌های ما را نمی‌خرد، تبلیغ نمی‌کند و نمایش هم نمی‌دهد، بنابراین در چنین شرایطی که هیچ حمایتی نمی‌کند نمی‌تواند مدعی باشد.

او با تاکید بر اینکه بازار باید برای تولیدکننده داخلی امن باشد، خاطرنشان کرد: البته اصل موضوع تامین امنیت بازار برای محصولات داخلی است که ما در حال حاضر نداریم. در بیشتر مواقع فیلم‌ها به محض اینکه از پرده سینما پایین می‌آیند، به جای وارد شدن به شبکه نمایش خانگی، سرقت می‌شوند. در چنین شرایطی باید تولیدکننده داخلی را از نظر شرایط تولید، عرضه و نمایش تقویت کنیم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: