عربستان| ۶۰ مبلغ و عالم در زندان‌های آل سعود هستند

کدخبر: 2266534

منابع وابسته به مخالفان آل سعود تعداد علما و مبلغان بازداشت شده از سوی این رژیم را ۶۰ نفر اعلام کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، صفحه ای که به بررسی وضعیت زندانیان سیاسی و کسانی که به خاطر اظهارنظر در عربستان سرکوب می شوند، فاش کرده است تعداد علما و مبلغانی که مقامات سعودی بازداشت کرده اند به 60 نفر رسیده است.

صفحه زندانیان سیاسی در تازه ترین توئیت خود آورده است تعداد اساتید بازداشت شده به 50 نفر، خبرنگاران و فعالان رسانه ای، 25 نفر، فعالان حقوق بشری، 20 نفر و وکلا، 10 نفر رسیده است.

این صفحه حدود یک هفته پیش فاش کرده بود که تعداد کل زندانیان سیاسی در عربستان به 2613 نفر رسیده است که این تعداد پس از سپتامبر 2017 بازداشت شده اند.

این صفحه همچنین از انواع شکنجه جسمی زندانیان سیاسی از جمله ضرب و شتم، شوک الکتریکی و معلق شدن در هوا خبر داده است.

موج بازداشت مخالفان بن سلمان از اوایل سپتامبر 2017 به دستور وی آغاز شده که صدها نفر از شخصیت های برجسته دانشگاهی، اقتصادی، نویسندگان، روزنامه نگاران، شاعران و اندیشمندان را شامل شده است، مقامات سعودی درباره سرنوشت این افراد یا اتهامات وارده به آنها اظهارنظر نکرده اند.

بازداشت مبلغان با دستگیری سلمان العوده و عوض القرنی آغاز شد تا پس از آن موج دستگیری ها با سرعت بیشتری ادامه یابد و شخصیت های برجسته ای همچون عبدالعزیز الفوزان، صالح آل طالب خطیب مسجدالحرام و شیخ سفر الحوالی و چندین فعال زن و مرد را شامل شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: