پیشنهاد قائم مقام بنیاد فارابی برای ایجاد تحول در سینمای دفاع مقدس

کدخبر: 2266539

حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی پیشنهادهای مختلفی را برای تحول در سینمای دفاع مقدس ارائه داد تا به سینمای جسور دست پیدا کنیم.

حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ما منتظر ایده های نو و جسورانه در سینمای دفاع مقدس هستیم و از ساخت این نوع فیلم ها استقبال می کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی شورای تخصصی متشکل از چند ارگان مرتبط با سینما افزود: برای مثال فیلمنامه نویسان سینمای دفاع مقدس و فیلمسازان و البته ارگان هایی مثل حوزه هنری برای اولین بار به شکل تخصصی در مورد سینمای دفاع مقدس هر هفته جلسه دارند و تبادل نظر می کنند، در همین شورا قرار شده است آثار انتشار یافته در انتشارات سوره مهر حوزه هنری بررسی شود و کتاب هایی که قابلیت سینمایی دارند به فیلم برگردانده شوند.

ایل بیگی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم به سینمای دفاع مقدسی جسور برسیم باید راه را برای ورود نسل جوان و تازه نفس هموار کنیم ، نسل جدید و جوان سرشار از ایده های ناب و تازه هستند که می توانند این سینما را متحول کنند .

وی بیان کرد: حلقه مفقوده در سینمای ایران پخش و اکران است و این معضل در مورد سینمای دفاع مقدس هم صدق می کند، ما در مرحله عرضه و ارائه محصولاتمان در زمینه سینمای دفاع مقدس بسیار مشکل داریم ، تعداد کم سالن ها و علاقه بخش خصوصی سینما داران به فیلمهای اجتماعی و کمدی باعث شده این نوع سینما در اکران، رونق چندان درستی نداشته باشد.با تمام این مشکلات در سال های اخیر آثاری داشتیم که جزء سینمای دفاع مقدس بوده اند و پر فروش هم شده اند.

ایل بیگی تصریح کرد: مخاطب به دنبال فیلم خوب و قوی است ، چه در سینمای دفاع مقدس وچه در موضوعات دیگر، ما مشتاقانه در بنیاد سینمایی فارابی منتظر ایده های نو، بکر و جسورانه در زمینه سینمای دفاع مقدس هستیم و همه مخاطبان می توانند از طریق سایت ما سوژه ها و خاطرات ویژه خود را که فکر می کنند می تواند فیلمی سینمایی شود را برای ما بفرستند .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: