آستان امامزادگان رباط کریم میزبان عزاداران حسینی

کدخبر: 2266661

از هشت امامزاده منطقه رباط کریم تهران چهار امامزاده میزبان مردم در عزای امام حسین(ع) هستند.

حجت الاسلام مهدی زین الدینی مدیر اداره اوقاف رباط کریم در خصوص برنامه های برگزار شده در دهه اول محرم در آستان امامزادگان آن منطقه در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار داشت: از هشت امامزاده ای که در منطقه رباط کریم وجود دارد،آستان چهار امامزاده میزبان عزاداران سیدالشهدا بودند.عزاداری در آستان چهار امامزاده عمادالدین، امامزاده ابوطالب، امامزاده هادی مهدی و امامزاده علی اصغر با نظم خاصی برگزار شد.

وی در ادامه ابراز داشت: برنامه های بصیرت عاشورایی در این چهار امامزاده برگزار می شود.همچنین در این ایام مبلغین با مردم به گفتگو می نشینند.هر روز صبح از ساعت هفت صبح برنامه های مربوط به عزاداری سید الشهدا با قرائت زیارت عاشورا آغاز می شد.

وی ادامه داد: هر شب بعد از نماز مغرب و عشا مراسم اصلی عزاداری با حضور سخنرانان و مداحان و آحاد مردم برگزار می شد. در این ایام نزدیک به ۷ هزار اطعام داده شد.

حجت الاسلام مهدی زین الدینی در انتها افزود: در چهار امامزاده این منطقه در دهه دوم و سوم محرم نیز مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان برگزار می شود.مردم عزادار می توانند در این اماکن مقدس از مجالس روضه استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: