قائم مقام پزشکی قانونی کشور تاکید کرد

لزوم رفع کمبود نیروی انسانی در سازمان پزشکی قانونی

کدخبر: 2266720

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور بر حل مشکل کمبود نیروی انسانی این سازمان تاکید کرد و گفت: رفع کمبود نیروی انسانی پزشکی قانونی ضروری بوده و تمامی استان‌ها با این مشکل مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، عبدالرزاق برزگر در آیین تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی، به سختی‌های کار پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: پزشکی قانونی تلفیق مباحث "حقوقی" و "پزشکی" است و سختی‌های خاص خود را دارد، اما علی‌رغم کمبودها، اعضای این سازمان ایثارگرانه خدمت کرده و در حد توان خود فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پزشکی قانونی در مراحل مختلف تحقیقات قضایی اعم از انشای رأی، اجرای حکم و... در کنار مجموعه قضایی است، افزود: این مجموعه در بحران‌ها، حوادث اجتماعی و... نیز خدمت‌رسانی کرده و علی‌رغم کمبودها، وظایف خود را به نحو احسن انجام دادند.

برزگر با بیان این‌که علی‌رغم تلاش‌هایی که در راستای توسعه فضا انجام شده، باز هم نیاز به توسعه فضا وجود دارد، تاکید کرد: باید در حد خوب و در فضایی مناسب خدمات پزشکی قانونی را ارائه دهیم، در این رابطه سازمان پزشکی قانونی کمک کرده و استانداری‌ها نیز باید کمک کنند.

وی با بیان این‌که در حوزه نیروی انسانی، در سازمان پزشکی قانونی برای 7300 نفر نیروی انسانی پست در نظر گرفته شده است، افزود: برای کمتر از 3000 پست نیرو در اختیار داریم در حالی که باید حداقل ۵۰ درصد سازمان واجد نیرو باشد.

برزگر در ادامه از زحمات ۱۰ ساله‌ مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان قدردانی کرد و افزود: دکتر صمدی‌راد زحمات بسیاری کشیدند و با وجود محدودیت‌ها، خدمات مناسبی ارائه دادند.

وی با بیان این‌که تغییر در مدیریت بدین جهت است که خون تازه ای در شریان اداره کل جریان یافته و خدمات بهتر و جدیدتری ارایه شود، گفت: "آرتین کمالی نیز بیش از سه سال مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه بوده و به اذعان همه، فردی با پشتکار و با تعامل مناسب با مردم، مسئولان و همکاران هستند و امید است در این استان هم مایه خیر و برکت شوند.

گفتنی است، طی این مراسم از زحمات "بهرام صمدی‌راد" مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان تقدیر شده و "آرتین کمالی" به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان معرفی شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: