هشدار استاد اقتصاد دانشگاه تهران

مسئولین حل مشکلات اقتصادی را منوط به نتیجه انتخابات کنگره کرده‌اند

کدخبر: 2266943

در سال‌های اخیر مسئولین ما همه چیز را به برجام ربط دادند، اما منوط کردن همه چیز به برجام درست نبود و باعث شد تا الان هم در حل مسائل خود بمانیم.

علی اکبر مهرابی، اقتصاددان و فارغ التحصیل اقتصاد از دانشگاه مون پلیه فرانسه در گفتگو با خبرنگار « نود اقتصادی » گفت: در سال‌های اخیر مسئولین ما همه چیز را به برجام ربط دادند، اما منوط کردن همه چیز به برجام درست نبود و باعث شد تا الان هم در حل مسائل خود بمانیم.

وی با بیان این که شنیده‌ام که در برخی جلسات خصوصی دولتی‌ها گفته شده است بگذارید ببینیم در انتخابات آتی کنگره آمریکا چه اتفاقی می افتد اضافه کرد: مسئولین نباید یک اشتباه را دوبار تکرار کرده و بار دیگر در انتظار انتخابات کنگره آمریکا باشند، منوط کردن مسائل کشور به نتیجه انتخابات کنگره آمریکا کار اشتباهی است، زیرا حتی اگر دموکرات‌ها هم بر سر کار بیایند برای ما فرقی ندارد.

مهرابی افزود: در سیاست خارجی آمریکا یک مرکز فرماندهی وجود دارد که آن هم خارج از دولت آمریکا است و همگی باید از آن تبعیت کنند، تنها فرقش این است که آقای ترامپ زمخت‌تر از بقیه است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: ما نباید دست روی دست بگذاریم تا ببینیم که نتیجه انتخابات کنگره چه خواهد شد بلکه باید خودمان دست به کار شده و تصمیمات درست بگیریم، در این صورت اگر نتیجه انتخابات خوب بود بهره برداری خود را می‌کنیم در غیر این صورت هم ضربه‌ای نخواهیم خورد.

مهرابی اضافه کرد: تمام کشورها مراقب روابط خود با سایر کشورهای دیگر هستند اما هر کشوری هم مشغول به کار خودش است و منتظر کشور دیگر نمی‌ماند، چنان چه ما هم به امید تغییرات کشوری دیگر کار خود را رها کنیم اشتباه کرده ایم. الان هم دیگر زمان این حرف‌ها نیست و باید با کمک هم مشکلات را حل کنیم.

ارسال نظر: