تاریخچه شکل گیری المپیک جوانان/۱۱ مدال رنگارنگ حاصل تلاش ورزشکان ایرانی

کدخبر: 2267274

کمیته بین المللی المپیک سال ۲۰۱۰ تصمیم گرفت بازی‌هایی را به تورنومنت اصلی خود با نام المپیک جوانان اضافه کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، در ابتدای سال 2010 میلادی کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفت بازی هایی را به تورنمنت های رسمی خود اضافه کند به نام بازی های المپیک جوانان، اگر چه در ابتدا این مسابقات با نام نوجوانان برگزار می شد و سپس به المپیک جوانان تغییر نام داد.

این در حالی است که مدیران کمیته بین المللی المپیک پس از بررسی برخی آسیب ها و مشکلات در روند برگزاری ادوار مختلف المپیک به این نتیجه دست یافتند که بسیاری از ورزشکاران، با حجم انبوهی از نا آگاهی و اطلاعات کامل پا به این میدان بزرگ می گذارند و همین شد که تصمیم گرفتند این مسابقات را شکل دهند. گر چه در المپیک نوجوانان به ورزشکاران برتر مدال های طلا، نقره و برنز می دهند اما با این وجود اصل را بر نتیجه نمی گذارند و بیشتر تلاش می شود ورزشکاران به منشور المپیک و غیره توجه داشته باشند تا بدین صورت ارزش کارشان چند برابر شود.

باید پذیرفت ورزشکارانی که به این رقابت ها وارد می شوند، هنوز هم با قوانین و چارچوب های این مسابقات به صورت کامل آگاه نیستند و همین عاملی می شود تا با اطلاعات ناقص راهی رویدادهای بزرگتری چون مسابقات قهرمانی جهان، المپیک و حتی بازی های آسیایی شوند. به همین دلیل بازی های المپیک جوانان، می تواند به ورزشکاران کمک کند تا هم حرفه ای تر شوند و هم بهتر با قوانین مسابقات تطبیق پیدا کنند.

تاریخچه شکل گیری المپیک

اولین دوره المپیک نوجوانان سال 2010 در کشور سنگاپور برگزار شد، رقابت هایی که مانند المپیک بزرگسالان ورزشکاران متقاضی باید در تورنمت های انتخابی شرکت کنند تا بتوانند با جمع آوری امتیازات لازم و ..... مجوز حضور در این رقابت های معتبر را برای کشورشان کسب کنند. اولین دوره با شعار روحیه جوانی برگزار شد، 3531 ورزشکار از 205 کشور شرکت کردند. تیم ما با کاروان 52 نفره که شامل 31 پسر و 21 دختر بود در این رقابت ها حضور یافت. تیرو کمان ، تیراندازی، دوومیدانی، بسکتبال، بوکس، قایقرانی، فوتبال، جودو، شنا، تکواندو، والیبال، وزنه برداری و کشتی از جمله رشته های حاضر ما در این مسابقات بودند که نماینگدان ما موفق به کسب پنج مدال رنگارنگ شدند.

مدال آوران ایران در دوره اول المپیک:

مدال طلا

کاوه رضایی ( تکواندو )

علیرضا کاظمی نژاد (وزنه برداری)

مدال نقره

محمد سلیمانی( تکواندو)

مهران شیخی ( کشتی آزاد )

مدال برنز

یوسف قادریان ( کشتی فرنگی)

دومین دوره این رقابت ها در سال 2014 به میزبانی نانجنیگ چین برگزار شد که کیوان صحنه و محمدرضا شبیری در والیبال ساحلی، نجمه خدمتی در تیراندازی، سعید کلانتری در سوارکاری، کیمیا علیزاده ، مهدی اسحاقی و دانیال صالحی مهر در تکواندو، سعید رضازاده و رضا بیرالوند در وزنه برداری، رامین صفویه در جودو، جواد شوریابی، آریان زرعکانی و محمدرضا رحمانی در دوومیدانی ، کرامت عبدولی و محمد آقانیا در کشتی فرنگی 26 ورزشکار اعزامی کشورمان به نانجینگ بودند و در نهایت امر ورزشکاران کشورمان توانستند به 6 مدال ( 3 طلا و 3 برنز ) دست پیدا کنند.

بدون شک یکی از اتفاقات ویژه را می توان به پرچمداری کیمیا علیزاده در رشته تکواندو نسبت داد که توانست از پس این مسئله سنگین بر بیاید با شکست دادن رقبایش گردن آویز طلا شود.

مدال آوران ایران در نانجینگ چین به شرح زیر است:

مدال طلا

کیمیا علیزاده ( تکواندو)

مهدی اسحاقی (تکواندو)

رامین صفویه (جودو)

مدال برنز

دانیال صالحی مهر ( تکواندو)

آرین زرعکانی ( دوومیدانی)

محمدرضا آقانیا ( وزنه برداری )

سومین دوره

سومین دوره بازی های المپیک جوانان قرار است اواخر نیمه اول مهر ماه در آرژانتین و بوینس آیرس برگزار شود و کاروان ما با 49 سهمیه شامل ( 15 دختر و 34 پسر ) در 17 فدراسیون و 21 رشته به این مسابقات اعزام خواهد شد. افتتاحیه مسابقات 14 مهر است و مسابقات به مدت 2 هفته ادامه خواهد داشت و 26 مهر ماه هم اختتامیه بازی ها برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

حضور داور بین المللی ایران در بازی های المپیک جوانان

رحیمی: در ۲۱ رشته شرکت کننده داریم / رویکردمان بیشتر آموزشی و فرهنگی است

سه رشته به المپیک جوانان 2018 اضافه شد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: