نجات مادر و ۲ کودک از میان آتش و دود + تصاویر

کدخبر: 2267288

آتش‌نشانان موفق به نجات مادر و دو کودکی شدند که میان حجم فراوان آتش و دود محبوس بودند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا ؛ ساعت 16:13 روز گذشته آتش سوزی منزل مسکونی در شهرک خاورشهر، روبروی بازار روز به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش نشانان ایستگاه های 63 و 121 و همچنین گروه امداد و نجات 15 را به همراه نردبان و تشک نجات را به محل حادثه اعزام کرد.

اکبر فرهادی؛ رئیس ایستگاه 63 آتش نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: هنگام رسیدن آتش نشانان، دود و آتش زیادی از در و پنجره های یک واحد مسکونی در بالاترین طبقه یک ساختمان پنج طبقه مسکونی خارج می شد.

وی با اعلام اینکه شعله های آتش به سرعت در حال پیشروی و سرایت به اطراف بود، تصریح کرد: آتش نشانان پس از قطع برق و گاز ساختمان، به سرعت یک رشته لوله آبدهی تا طبقه پنجم کشیدند و با توجه به اظهار همسایگان درباره گرفتار شدن ساکنان داخل این واحد مسکونی، بلافاصله در ورودی را با تجهیزات مخصوص گشوده که به یکباره با حجم دود و آتش روبه رو شدند که تمامی قسمتهای این منزل را در برگرفته بود.

فرهادی ادامه داد: آتش نشانان بی درنگ دست به کار شده و درمیان دود غلیظ و سیاه وارد این واحد مسکونی شده و توانستند مادر سی و سه ساله و دو فرزند خردسالش که دختر بچه چهار ساله و نوزاد 9 ماهه بودند را پیدا کرده و به سلامت از میان دود و آتش خارج کنند.

وی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی در ادامه عملیات خود محبوس شدگان را به سرعت به پشت بام ساختمان انتقال داده و سپس آنها را به وسیله نردبان به سطح زمین منتقل کرده و برای انجام معاینات اولیه، تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.

رئیس ایستگاه 63 آتش نشانی تهران افزود : همزمان گروه دیگری از آتش نشانان با استفاده از یک رشته لوله آب پرفشار به مقابله با شعله های آتش پرداخته و موفق شدند در زمانی کوتاه، این آتش سوزی را مهار، خاموش کرده و از سرایت آن به اطراف جلوگیری به عمل آورند.

بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ علت بروز این حادثه و میزان خسارات وارده در دست بررسی است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: