عطایی: بی‌انگیزگی آفت تیم ملی والیبال است!

کدخبر: 2267299

کارشناس و مربی والیبال معتقد است بی انگیزگی برخی ملی‌پوشان یکی از عوامل افت این تیم در سال‌های اخیر بوده است.

بهروز عطایی کارشناس والیبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان و کسب عنوان سیزدهمی در این رقابت ها اظهار داشت: تصور کلی من درباره عملکرد تیم ملی این است که این تیم می توانست بهتر باشد و نتیجه بهتری بگیرد. در واقع به نظر می رسید از توانمندی و پتانسیل بازیکنان به درستی و به اندازه کافی استفاده نشد.

او افزود: واقعیت این است که فدراسیون همانند دوره های قبل تلاش کرد تیم را با آمادگی به مسابقات اعزام کند و بازیکنان پیش از حضور در نبرد قهرمانی جهان اردوی اسلوونی را پشت سر گذاشته بودند و با این شرایط باید منتظر نتایج بهتری می بودیم که البته رخ نداد.

کارشناس والیبال ایران در ادامه به گروه ایران و حریفانش در مسابقات قهرمانی جهان اشاره کرد و گفت: به نظر من ایران با گروه سختی مواجه نبود و اگر استراتژی درست تری به کار می برد، می توانست به مرحله بعد نیز صعود کند. تیم ها بازیکنان جدید و جوان در ترکیبشان داشتند و انتظار می رفت تیم با تجربه ایران مقابل این حریفان بهتر کار کند.

بهروز عطایی در پاسخ به این سوال که دلیل اصلی افت والیبال ایران در سال های اخیر چه می تواند باشد، گفت: ترکیب تیم ایران از سال 2010 تا کنون تغییرات بسیار کمرنگی داشته و این موضوع موجب شده که دست والیبالیست ها ایران و سبک بازی آن ها برای همه حریفان رو شود. ما همواره از جوانگرایی حرف می زنیم و خیلی از مسابقات نیز بازیکنان جوان را به زمین می فرستیم اما در شاکله تیم هنوز امیدمان به همان بازیکنان قبل است. اگر قرار است جوانگرایی شود و بخواهیم بهای آن را نیز بدهیم منطقی است. اما اینکه با نام جوان گرایی باز در مسابقات مهم همان ترکیب با تجربه ها را به میدان بفرستیم نتیجه بخش نخواهد بود.

او افزود: در واقع تصور می کنم والیبالیست های باتجربه تر تیم ملی والیبال به شدت دچار بی انگیزگی هستند و این بی انگیزگی تیم را دچار مشکل کرده است. تیم ملی والیبال در سال های نه چندان دور مقابل حریفانی مانند باکو و لهستان و کانادا و ... بسیار با انگیزه بود و حتی حریفان سخت تر از این را نیز به زانو در میاورد اما حالا شاهد اتفاقاتی هستیم که از شان والیبال دور است. قطعا عنوان سیزدهمی برازنده تیم هشتم رنکینگ جهانی نیست و باید این موضوع به طور ریشه ای حل شود.

بیشتر بخوانید:

سقوط آزاد والیبال در وارنا / کولاکوویچ روی دور کُند!

حمیدی: کادرفنی تیم ملی، به درستی ملی پوشان والیبال را هدایت نکردند

نادی: نمره قبولی به کادر فنی تیم ملی والیبال نمی دهم/ عملکرد بازیکنان در سطح آسیا قابل قبول است، اما در سطح جهانی خوب نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: