معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد:

خبرنگاران خارجی عاشق ایران هستند

کدخبر: 2267317

محمد سلطانی‌فر گفت: خبرنگاران خارجی می‌خواهند در حوزه توریسم کار کنند و عاشق ایران هستند؛ اما با مشکلاتی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در محل برگزاری نشست تخصصی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و خبرنگاران میراث فرهنگی که امروز در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد؛ محمد سلطانی فر، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راه اندازی باشگاه خبرنگاران خارجی در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد پتانسیل خوبی برای گردشگری است؛ زیرا همه این خبرنگاران دنبال تولید محتوا هستند. ما هم اکنون شاهد این هستیم که ۲۵ تا ۳۰ درصد خبرنگاران خارجی می خواهند در حوزه توریسم کار کنند اما ما با مشکلاتی مواجه هستند. خبرنگاران خارجی عاشق ایران هستند و می خواهند بنا های تاریخی کشورمان را معرفی کنیم.

وی افزود: دنیای امروز تبلیغات مستقیم را خیلی نمی پذیرد و گزارش کوتاه مدت جواب بیشتری می دهد. دنیای امروز دنیای خبر و تحلیل است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هم اکنون ۱۰ هزار و هشتصد و هشتاد کانون تبلیغاتی داریم، اما نتوانستیم در حوزه تبلیغات به صورت حرفه ای کار کنیم. ما تلاش می کنیم که اتحادیه ای را برای این کانون ها راه بیندازیم، اما با مخالفت رقیبان مواجه شدیم.

منطقه ۶ تهران کمترین درخواست تخریب و نوسازی را دارد

سپس دلاور بزرگ نیا گفت: برای نگاه ملی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به صنعت گردشگری باید یک پکیج کامل تدوین کرد.

وی از تدوین سند توسعه گردشگری استان تهران خبر داد و بیان کرد: من فکر می کردم که به اندازه کافی تهران را می شناسم، اما پس از نشستن بر کرسی مدیریت میراث فرهنگی استان تهران متوجه شدم که تهران را ندیده بودم. همین اتفاق در مازندران نیز برای من رخ داد. هم اکنون در منطقه ۶ تهران کمترین درخواست تخریب و نوسازی را داریم، زیرا افرادی با بهره گیری از زیبایی های فرهنگی و هنری اقدام به خرید و اجاره کردن خانه های قدیمی و تاریخی این محله کرده و آن ها را به مکان آرامش بخشی برای مردم تبدیل کرده اند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: امروز تهران تبدیل به ترمینال گردشگرانی که می خواهند از میراث فرهنگی سایر استان های کشور بازدید کنند، شده است. هم اکنون بسیاری از مردم هنوز باور نکرده اند که تهران می تواند هدف مناسبی برای گردشگران باشد و مردم تهران نیز هنوز آنچنان که باید و شاید با جاذبه های گردشگری تهران آشنا نشده اند و مخاطبان اصلی تور های تهران گر دی هستند.

بزرگ نیا در بخش دیگری از سخنانش در خصوص چگونگی روند ثبت جهانی شهر تهران به عنوان شهر شیشه، گفت: ما تلاش می کنیم که تا فرارسیدن عید نوروز چند کارگاه شیشه گری را در سطح شهر تهران راه اندازی کنیم تا اعضای شورای جهانی که مسئول ارزیابی و ثبت نام شهر های جهانی هستند، در زمان بازدید از تهران متوجه شوند که این شهر می تواند شهر جهانی شیشه شود.

وی یادآور شد:کارگاه هایی که در سطح شهر تهران افتتاح می شوند نمادین هستند و کارگاه های اصلی شیشه در حاشیه شهر قرار گرفته اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: