واکنش روسیه به پیشنهاد ترکیه برای مشارکت در میزبانی المپیک ۲۰۲۶

کدخبر: 2267324

یک عضو مجلس دومای روسیه به پیشنهاد ترکیه برای مشارکت در میزبانی المپیک ۲۰۲۶ میلادی واکنش نشاد داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت اسپورت اکسپرس روسیه، دیمیتری اسویشچیف، عضو کمیسیون ورزش، گردشگری و جوانان روسیه گفت: سازماندهی مشترک المپیک زمستانی همان ارمغان اصلی ورزش که اتحاد میان ملت ها است را به ارمغان خواهد آورد. سوچی که میزبان المپیک 2014 زمستانی بود می تواند در این اتفاق بزرگ مشارکت داشته باشد.

وی افزود: پیشنهادی که از سوی ترکیه ارائه شده واقعی است. در صورتی که ما طی سالیان اخیر بارها از سوی مقام های سیاسی کشورهای مختلف جهان شاهد انتشار اخباری مبنی بر تحریم رقابت های بین المللی ورزشی در روسیه و اتهاماتی همانند دوپینگ بودیم. روسیه و ترکیه مرز زمینی ندارند و دارای مرزهای دریایی هستند. اگر المپیک زمستانی 2026 میلادی به صورت مشترک در ترکیه و روسیه برگزار شوند رویداد بی سابقه ای در تاریخ ورزش جهان ثبت خواهد شد.

پیش از این سیف الدین عزیزاوغلو، فرماندار شهر ارزروم به سازماندهندگان المپیک زمستانی 2026 میلادی در ترکیه پیشنهاد داد تا در صورت کسب میزبانی این رقابت ها رشته های لوژ سواری و سورتمه در شهر سوچی روسیه برگزار شوند.

سیف الدین عزیز اوغلو همچنین اظهار داشت: سخت تلاش می کنیم تا حق میزبانی المپیک 2026 میلادی را به دست آوریم. در این میان به سازماندهی مشترک این رقابت ها با روسیه و شهر سوچی فکر می کنیم. در سوچی مجموعه های ورزشی هستند که در شهر ارزروم وجود ندارند. ساخت چنین مجموعه هایی بسیار هزینه بر است و بدین خاطر می خواهیم پیشنهاد مشارکت سوچی با ترکیه در صورت کسب میزبانی المپیک زمستانی 2026 را عملیاتی کنیم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: