امیر احمدرضا پوردستان:

دشمن با محصولات تراریخته ترور بیولوژیک را جایگزین عملیات انتحاری کرده است

کدخبر: 2267556

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن امروز به دنبال کنترل جمعیت از طریق محصولات تراریخته است، بنابراین ترور بیولوژیک را جایگزین عملیات انتحاری کرده است.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در همایش دفاع مقدس در شهرستان گلپایگان، با بیان این‌که «دشمن لباس دوست بر تن کرده و می‌گوید آمده‌ام که با هم عکس یادگاری بگیریم و قهوه بخوریم» ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ٥٧ برای آمریکایی ها شوک سیاسی بود و آن‌ها را گیج کرد و معادلات‌شان را در منطقه برهم زد. قبل از انقلاب، ایران یکی از اقمار مهم آمریکایی‌ها بود و کشور بازار محصولات آمریکایی بود و تمام تولیدات آن‌ها وارد کشور می‌شد و به جای آن نفت برداشت می‌کردند، اما با انقلاب اسلامی همه این مزیت‌ها از آمریکا گرفته شد و طبیعی است که به دنبال راهی برای کسب مجدد این مزیت‌ها باشد.

وی گفت: از 23 بهمن 57 آمریکایی‌ها رفتار براندازانه را در پیش گرفتند و تلاش داشتند ریشه جمهوری اسلامی را بخشکانند؛ بنابراین ایران را تحریم اقتصادی کردند.

وی با بیان این‌که «امروز با شکل جدیدی از تهدیدها مواجه هستیم»، افزود: تهدیدی که امروز با آن مواجه هستیم جنگ ترکیبی است؛ چراکه آمریکایی‌ها از جنگ جهانی دوم تجربه کسب کردند و فهمیدند در جنگ فرسایشی نمی‌توانند شرکت کنند؛ بنابرین راهبردی تعریف کردند که در کوتاه‌ترین زمان به هدف خود برسند و از همه اهرم‌های جنگی چون فرهنگی، رسانه‌ای، اقتصادی، سیاسی و... استفاده کنند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت از فضای موجود، اقتصاد مقاومتی است و انتظار داریم مسئولان دولتی نیز به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند. دشمن امروز به دنبال کنترل جمعیت از طریق محصولات تراریخته است؛ بنابراین ترور بیولوژیک را جایگزین عملیات انتحاری کرده است.

وی با بیان این‌که «دشمن می‌خواهد در جنگ روانی، آینده را تیره و تار نشان دهد»، اضافه کرد: امروز آمریکا در ضعیف‌ترین شرایط نظامی و اقتصادی خود قرار دارد و سازمان ملل، اروپا، کانادا، چین و... با آمریکا همراهی نمی‌کنند، ضمن این‌که یک کشور مقروض است و با همین روند به سرنوشت ابر قدرت شرقی (شوروی) مبتلا خواهد شد. برخی از مسئولان نسبت به تدابیر رهبری آن طور که باید عمل نمی کنند؛ لذا از مسئولان این انتظار می رود که در سِمت خود امانت دار شهدا باشند.

وی با بیان این‌که «باید همچون سال‌های دفاع مقدس وحدت و همدلی داشته باشیم » یادآور شد: نیروهای مسلح اشراف اطلاعاتی خوبی دارند و هیچ تهدید نظامی برای غافلگیری آن‌ها وجود ندارد، اما اتفاقاتی از جمله حادثه اهواز در قالب نظامی ارزشی ندارد. اگر گفته می‌شود کشور ما امن است حقیقتا همین‌گونه است و دشمن نیز می‌داند که ترورهای کور که زن و کودک را هدف قرار می دهند، ارزش نظامی ندارد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: