جزئیات جدیدی از حادثه تروریستی اهواز

نقوی حسینی:‌ تروریست‌ها ۱۲ دقیقه تیر‌اندازی کردند/ برخی مجروحان تیرخلاص خورده بودند/ ضعف امنیتی رژه روشن است +فیلم

کدخبر: 2267628

چهار تروریست به راحتی ۱۲ دقیقه تیراندازی کرده، رفت‌وآمد داشتند، خشاب خود را عوض کردند و با هم صحبت می‌کردند و هیچ کس به آنها حتی شلیک هم نکرد.

به گزارش نسیم آنلاین جلسه بررسی حادثه تروریستی رژه اهواز در کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور وزرای کشور و اطلاعات، نمایندگان دستگاه‌های ذیربط از جمله ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و نیز استاندار خوزستان برگزار شد.

نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی درباره این جلسه به خانه ملت گفت:‌در این جلسه دو فیلم تأثرآور به نمایش گذاشته شد که بسیار همه ما را متأسف کرد چون چهار تروریست به راحتی ۱۲ دقیقه تیراندازی کرده، رفت‌وآمد داشتند، خشاب خود را عوض کردند و با هم صحبت می‌کردند و هیچ کس به آنها حتی شلیک هم نکرد. این جای تأسف دارد که اینها در این مدت به راحتی حرکت کردند و حتی به مجروحین تیر خلاص می‌زدند.

وی افزود: ما در عین حال که می‌دانیم این تروریست‌ها توسط حکومت‌هایی مثل عربستان سعودی و امارات حمایت شده و آمریکا نیز این نوع تروریسم را تشویق می‌کند اما در تأمین امنیت، حراست و حفاظت محیط برنامه ضعف‌های زیادی بود و این ضعف از خود ما است. باید امنیت کامل این مراسم تأمین و رفت‌وآمدها کاملاً کنترل می‌شد؛فضای سبز پشت جایگاه خالی از هر نوع نظارت بود و تروریست‌ها به راحتی می‌آیند و با اسلحه به سمت مردم شلیک می‌کنند.

این نماینده مجلس گفت: این ضعف‌ها در کمیسیون امنیت مورد بررسی قرار گرفت و ما تأکید کردیم که از این خطاها نمی‌گذریم و دستگاه‌های مربوطه باید پاسخگو باشند. افرادی که در تأمین امنیت مراسم رژه کوتاهی کرده‌اند را مشخص و اعلام می‌کنیم.

طبق آنچه در فیلم نشان داده شد، یکی از این تروریست‌ها صبح روز قبل از رژه می‌آید و کاملا محیط را براندازی عملیاتی می‌کند؛ یعنی از ابتدا تا انتهای خیابان را می‌رود و می‌آید و هیچ نیروی امنیتی و نظارتی آنجا حضور ندارد.

گفته می‌شود خانه تیمی این تروریست‌ها کشف و ۲۲ نفر از مرتبطین با آنها دستگیر شدند، حالا سؤال این است که چرا این اتفاق بعد از عملیات می‌افتد؟ اطلاعات که نباید بعد از عملیات برود و اینها را کشف کند.

حجم ویدیو: 9.03M | مدت زمان ویدیو: 00:03:20 دانلود ویدیو
ارسال نظر: