سعید جلیلی:

مهمترین مشکل تولید‌کنندگان عدم ثبات در تصمیمات و مقررات اقتصادی است

کدخبر: 2267748

دکتر سعید جلیلی ضمن بازدید بیش از ۳ ساعته از غرفه های حاضر در این نمایشگاه، که در زمینه تولید انواع مواد اولیه – ماشین آلات و تجهیزات پلیمری،محصولات ساخته شده و نیمه ساخته و خدمات فنی و مهندسی مربوطه فعالیت دارند، از نزدیک در جریان موانع و مشکلات سر راه آنها قرار گرفت.

به گزارش نسیم آنلاین دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی از دوازدهمین نمایشگاه «ایران پلاست» بازدید کرد. وی ضمن بازدید بیش از ۳ ساعته از غرفه های حاضر در این نمایشگاه، که در زمینه تولید انواع مواد اولیه - ماشین آلات و تجهیزات پلیمری،محصولات ساخته شده و نیمه ساخته و خدمات فنی و مهندسی مربوطه فعالیت دارند، از نزدیک در جریان موانع و مشکلات سر راه آنها قرار گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مهم ترین و محوری ترین مشکل و مسئله فعلی تولید و صادرات را در عدم ثبات در تصمیم گیری ها و مقررات اقتصادی دانسته و دلیل آن را ناهماهنگی و جزیره ای عمل کردن بخش های مختلف دولتی بیان کرد.

دکتر جلیلی با بیان این نکته که راهکار حل مشکلات فعلی و عبور از وضعیت نابسامان اقتصادی لزوم ثبات در تصمیم گیری ها می باشد ادامه داد: امروز برای حل اینگونه مشکلات در بخش پتروشیمی باید صاحبان این صنایع را در تصمیم گیری ها مشارکت داده و در اخذ تدابیر مهم و جاری کشور با آنان مشورت شود.

وی افزود: باید سازوکاری برای کمک به تولید کنندگان در یافتن بازار های خارجی و افزایش صادرات آنان ایجاد شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی لزوم تعرفه گذاری مناسب برای ورود کالای های خارجی را یکی دیگر از مهمترین دغدغه های تولید کنندگان داخلی عنوان کرد و گفت: تعرفه گذاری نامناسب در بخش

واردات و کالای وارداتی باعث شده است که صنایع تولیدی این بخش با مشکل مواجه شوند و بازار داخلی متمایل به واردات و خرید محصولات خارجی شود.

وی در ادامه با اشاره به صحبتهای صاحبان شرکتهای پتروشیمی گفت: راهکار حذف دلالان و واسطه ها، لزوم فروش و ارائه تولیدات پتروشیمی در بورس است.

وی افزود: راهکار افزایش اشتغال و صادرات، پرهیز از خام فروشی است که با حمایت از صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دست آن میتوان به این مهم دست یافت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتها راه حل مشکلات فعلی را در افزایش کمی و کیفی همکاری های صنفی در قالب اتحادیه ها، تشکیل تعاونی کنسرسیوم برای انتقال تجارب، تلاش های مشترک بازاریابی و حمایت از تولید داخل عنوان کرد.

ارسال نظر: