بازدید رایزن فرهنگی سفارت ارمنستان از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

کدخبر: 2267763

رایزن فرهنگی سفارت ارمنستان گفت:برای من بسیار مهم و ارزشمند بود که در بخشی از موزه شما به نمایش آثار ارزشمند شهدای ارامنه پرداخته شده بود و حتی دیدن اسم شهیدی، که با من تشابه اسمی داشت، بسیار تاثیرگذار بود.

به گزارش ایسنا، ‌ ادوارد خاچاتوریان، رایزن فرهنگی سفارت ارمنستان در ایران ضمن بازدید از موزه و پاناروما مقاومت بیان کرد: از دعوت شما و آشنایی من با چنین موزه‌ حیرت انگیزی، سپاسگزارم. موزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس، بسیار عالی و تحسین برانگیز است. این اولین موزه‌ای است که در ایران بازدید کردم و معتقدم باید جنگ ایران و عراق به طریق تاثیرگذار برای همگان شرح داده شود.

خاچاتوریان در ادامه گفت: من ایران را دوست دارم و به انجام همکاری‌های مشترک با موزه علاقه مندم و وظیفه حرفه‌ای من در ایران، برقراری این گونه ارتباطات و همکاری‌ها است. برای من بسیار مهم و ارزشمند بود که در بخشی از موزه شما به نمایش آثار ارزشمند شهدای ارامنه پرداخته شده بود و حتی دیدن اسم شهیدی، که با من تشابه اسمی داشت، بسیار تاثیرگذار بود. ما آماده برقراری همکاری میان موزه شما و موزه جنگ ارمنستان هستیم و خواهان برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی نیز با مجموعه شما نیز هستیم.

در ادامه جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیان کرد: ایران و ارمنستان همواره در طول تاریخ روابط دوستانه داشته‌اند و حُسن همجواری در مورد آنها صادق بوده است. امید است که روابط و همکاری های موزه با سفارت ارمنستان، همچون گذشته تداوم داشته باشد.

وی پس از اشاره به فداکاری شهدا و جانبازان ارامنه در طول جنگ تحمیلی، گفت: تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا نقش شهدای ارامنه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خوبی نمایش داده شود و اختصاص مکانی ویژه برای نمایش یادگاری‌ها و یاد بودهای این عزیزان در موزه، از جمله این اقدامات بوده است. جلسات متعدد با شورای خلیفه‌گری ارامنه، منجر به انعقاد تفاهمنامه میان موزه و این شورا در جهت حفظ و پاسداشت، جانفشانی های ارامنه در طول جنگ هشت ساله، شده است. چاپ کتب در مورد شهدای ارامنه و آماده سازی تاریخ شفاهی این عزیزان از جمله اقدامات دیگر موزه بوده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: