آیت‌الله سبحانی:مبلغان مجهز به علم، آگاهی و روش‌های نوین تبلیغ شوند

کدخبر: 2267764

یکی از مراجع تقلید شیعه گفت: مبلغان در عرصه تبلیغ مجهز به علم، آگاهی و روش‌های نوین شوند.

به گزارش ایسنا، آیت الله جعفر سبحانی ظهر امروز در آئین آغاز سال تحصیلی جامعة المصطفی العالمیه و تجلیل از طلاب برتر در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) عنوان کرد: یکی از پایه‌های مهم اسلام و آن چه اسلام را در سطح جهان پیش برده تبلیغ است.

وی گفت: استفاده از قدرت نظامی برای رفع موانع بوده و مردم از طریق تبلیغ منطق اسلام را درک کرده و ایمان آورده‌اند.

آیت‌الله سبحانی افزود:در کشورهایی مانند هند و اندونزی و بسیاری از کشورها جمعیت زیادی از مسلمانان به وسیله تبلیغ با آئین اسلام آشنا شدند. در واقع تبلیغ اسلام را به جهانیان معرفی کرد در این میان مسیحیان از واژه تبشیر استفاده می کنند اما در قرآن کریم از واژه تبلیغ استفاده شده و اهمیت آن را می رساند.

این مرجع تقلید بیان کرد: مبلغی که بخواهد جامعه را هدایت کند اول باید خود را بسازد و فردی عالم و آگاه باشد در این راستا مبلغان باید در عرصه تبلیغ مجهز به علم، آگاهی و روش‌های نوین شوند.

وی اظهار کرد: مبلغان تا نتواند خود را بسازند در تبلیغ موفق نخواهند بود و نمی‌توانند در دیگران اثرگذار باشد اولین ویژگی مبلغ خودسازی است.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه جهان امروز روش‌های مختلفی در تبلیغ دین دارد و باید مبلغان با این شیوه‌ها آشنا شوند، گفت: تنوع مخاطبان یکی از ویژگی‌های مهم در تبلیغ است بخشی از مخاطبان طلاب در جامعة‌المصطفی افرادی هستند که مسلمان نیستند و لازم است مبلغین با آگاهی و دانش با این افراد ارتباط برقرار کنند.

این مرجع تقلید شیعه عنوان کرد: مبلغان باید نیازهای جامعه را بشناسند و زمان شناس باشند تا بتوانند به انحرافات و شبهات پاسخ گویند. طلاب و مبلغان غیر ایرانی رسالت سنگین تری در این زمینه دارند و باید آموزش‌های لازم در زمینه زبان عربی و عقاید و معارف اسلامی به آنها ارائه شود.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: اخلاق و منش از ویژگی ها و شاخص های مهم در تبلیغ است مبلغان در هر کجای جهان باید مظهر اخلاق باشند تا بتوانند مخاطبان را جذب کنند. علما همواره الگوی مهمی در جامعه به لحاظ اخلاق بوده اند و عنصر اخلاق اهمیت زیادی در تبلیغ دین دارد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: