روحانی در دیدار مادورو:

حکومتی که پشتوانه مردم را در اختیار دارد تسلیم تهدید نمی‌شود

کدخبر: 2267924

رئیس‌‌جمهور گفت: امروز بزرگترین وظیفه مسئولان ایران و ونزوئلا تلاش مضاعف برای توسعه همکاری‌ها در راستای منافع مردم و توانمند کردن اقتصاد دو کشور است.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز چهارشنبه در دیدار «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به روابط خوب دو کشور، گفت: مردم ایران و ونزوئلا به طور مداوم مورد تهاجم و تحریم آمریکا قرار داشته اند.

وی با اشاره به خروج غیرقانونی و یکجانبه آمریکا از توافق بین المللی برجام، اظهار داشت: آمریکایی ها هم به گفتگو دعوت می کنند و هم به دنبال سرنگونی حکومت ایران هستند و تصور می کنند، اگر به مردم فشار بیاورند می توانند به این هدف خود دست یابند. اما نمی دانند حکومتی که پشتوانه مردم را در اختیار دارد، تسلیم تهدید نمی شود.

رئیس جمهور افزود: امروز کشورهای مستقل باید با گسترش مناسبات همه جانبه و مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمنان به آنان ثابت کنند راهی که در پیش گرفته اند، اشتباه است. روحانی با بیان اینکه امروز رئیس جمهور آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، شکست جدیدی در راستای اقدامات خلاف قانون خود تجربه کرد و همه کشورها از برجام حمایت کردند، گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه همه جانبه روابط و همکاری ها با کشورهای حوزه آمریکای لاتین بویژه ونزوئلا استقبال می کند. وی با تقدیر از ابراز همدردی دولت و ملت ونزوئلا با مردم ایران در حادثه تروریستی اهواز، تصریح کرد: این گونه حوادث نشان می دهد که باید همه کشورهای جهان برای مبارزه با تروریسم جدیت داشته باشند. «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا نیز در این دیدار با ابراز تسلیت و همدردی دولت و ملت ونزوئلا با مردم ایران در حادثه تروریستی اهواز، گفت: دشمنان می خواهند با استفاده از تروریسم به منافع ملت ها سلطه پیدا کنند که باید در برابر آنها ایستادگی کنیم. رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به اینکه امروز در دورانی قرار داریم که در آن استکبار و زیاده خواهی معنا ندارد و باید در برابر آنها بایستیم، گفت: توسعه مناسبات و همکاری های همه جانبه میان کشورهای مستقل مانند ایران و ونزوئلا موجب شکست دشمنان و به نفع دو ملت خواهد بود. مادورو همچنین بر ضرورت همکاری های دو کشور در مجامع بین المللی مانند اُپک و سازمان ملل متحد تأکید کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: