عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با نسیم آنلاین:

FATF  ابزاری سیاسی در دست آمریکا است

کدخبر: 2268533

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه من باور دارم FATF  امروز به عنوان یک ابزار سیاسی و یک قدرت در دست آمریکا و اروپاست، گفت: خروج آمریکا از برجام توانسته است به نوسانات ارز اثر بگذارد اما اجرای بخش اعظم برنامه اقدام FATF روی نوسانات ارزی اثر مثبتی نداشته است.

به گزارش نسیم آنلاین محمد حسین قربانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم که قرار است در مجلس مجددا مورد بررسی قرار گیرد، به نسیم آنلاین گفت: این لایحه یکی از بحث‌های بسیار پرچالشی است که در برابر نظام جمهوری اسلامی قرار دارد. امروز اروپا همکاری در قالب برجام را منوط به پیوستن ایران به کنوانسیون­های مربوط به FATF کرده است.

این نماینده مجلس افزود: پیرامون این لایحه این سوال پیش می‌آید که مبنای تعریف تروریسم در این کنوانسیون چیست؟ آیا جریان‌هایی که در دنیا توسط سازمان ملل مانند داعش، جبهة النصره، طالبان به عنوان تروریست معرفی شده‌اند تروریست هستند یا قرار است در آینده به این لیست گروه‌های جدید اضافه شود. این عدم شفافیت موجبات نگرانی است.

وی خاطر نشان کرد: امروز داعش به عنوان یک جریان تروریستی مورد تأیید سازمان‌های بین المللی است اما در عین حال بسیاری از کشورهای صاحب نفوذ قدرت در همان سازمان‌های بین المللی این گروه را مورد حمایت مالی قرار می‌دهند و صدایی هم از دیگران بلند نمی‌شود. لذا این نوع برخوردها نگرانی هایی برای ما ایجاد کرده است.

قربانی پیرامون اجرای 32 مورد از 41 بند برنامه اقدام FATF و تاثیر آن بر قیمت ارز گفت: خروج آمریکا از برجام توانسته است به نوسانات ارز اثر بگذارد. اما FATF روی نوسانات ارزی اثر مثبتی نداشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: من باور دارم FATF امروز به عنوان یک ابزار سیاسی و یک قدرت در دست آمریکا و اروپاست و از همین ابزار قدرت، بهره برداری های سیاسی هم می‌کنند.

ارسال نظر: