جهانگیری در جلسه غیرعلنی چه گفت؟

دولت ارز لازم برای تامین نیاز کشور و تنظیم بازار را در اختیار دارد

کدخبر: 2270177

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که طبق اظهارات معاون اول رئیس جمهور، دولت ارز لازم را برای تامین نیاز کشور و تنظیم بازار در اختیار دارد.

بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس اظهار کرد: آقای جهانگیری با حضور در جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس گفت که برای حل مشکلات کشور و تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد و این قول را به مردم و نمایندگان داد که نیازمندی‌های اساسی کشور تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت تامین و تنظیم برنامه ارزی و کالایی را در دستور کار قرار داده، اظهار کرد: صادرات غیر نفتی ما در شش ماهه اول سال جاری ۲۶ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل جهش مناسبی داشته است. همچنین نفت ما هم به رغم شیطنت‌های آمریکا از تراز همیشگی فراتر رفته و ما علی رغم فشارهایی که بر نفت کشور شاهد هستیم مشتریان خاص خود را در این زمینه داریم.

نعمتی همچنین یادآور شد: آقای جهانگیری درخواستی از مجلس داشت که با توجه به اینکه دولت در صف اول است و باید هماهنگ کننده موضوعات مختلف باشد،‌ مجلس نیازمندی‌های دولت را تامین کند.

وی با اشاره به اظهارات جهانگیری درباره تشکیل کمیته تخصیص ارز اظهار کرد: آقای جهانگیری به صراحت اعلام کرد، در این کمیته نیاز گروه‌های مختلف ارزی شناسایی و به ترتیب اولویت تخصیص داده می‌شود. ایشان همچنین گفت که ارز لازم برای تامین نیاز کشور و تنظیم بازار در اختیار دولت است و کنترل بازار ارز هم همچنان ادامه دارد. ما همچنین از دولت خواستیم جلوی ورود کالاهای غیر ضرور را بگیرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به طرح موضوع تفکیک سه وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صنعت،‌ معدن و تجارت اظهارکرد: البته دو مورد از این تفکیک‌ها در مجلس رای نیاورد، اما اخیرا تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس رای آورده و در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

نعمتی همچنین یادآور شد: آقای لاریجانی همچنین از معاون رئیس جمهور خواست وزرای پیشنهادی اقتصاد و کار را به مجلس معرفی کنند. مجلس هفته آینده جلسه علنی دارد و هفته بعد از آن هم نوبت سرکشی به حوزه‌های انتخابیه است، اما اگر دولت امروز هم گزینه‌های پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند هیات رئیسه از نمایندگان می‌خواهد یکی دو روز از وقت سرکشی به حوزه‌های انتخابیه را در اختیار مجلس قرار دهند، در غیر این صورت هم دولت می‌تواند از فرصت خود استفاده کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه طرح استیضاح وزرای کشور، کشاورزی، راه و صنعت در دستور کار مجلس قرار دارد، در پاسخ به سوالی درباره احتمال جابجایی برخی وزرا نیز گفت: رئیس جمهور اختیار دارد افراد خود را معرفی کند ولی تا این لحظه بحث جابجایی مطرح نشده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: