عضو کمیسیون اجتماعی در گفتگو با نسیم‌ آنلاین

همکاری گسترده با  FATF مانند برجام دستاوردی برای کشورمان ندارد

کدخبر: 2271258

پورحسین، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همکاری گسترده ایران با  FATFرا در اقتصاد کشور بی تاثیر دانست و گفت: من اعتقاد دارم اگر به این همکاری ادامه دهیم مثل برجام آثار و برکاتی برای کشور نخواهد داشت.

به گزارش نسیم آنلاین شکور پورحسین نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پیرامون کاهش نرخ ارز در چند روز اخیر گفت: طبق گزارش مرکز پژوهش­های مجلس، این نوسانات ارز ناشی از سوء مدیریت داخل است و به سیاست­های بانک مرکزی بر­می­گردد و دولت هم به نوعی می­خواهد کسری بودجه­اش را از طریق افزایش نرخ ارز جبران کند.

عضو کمیسیون اجتماعی پیرامون تاثیر تصویب لوایح FATF در بهبود فضای اقتصادی کشور به نسیم آنلاینگفت: همکاری گسترده با FATF در حال حاضر برای ایران مبهم است. من اعتقادم این است که اگر با این شرایط به همکاری گسترده با FATF ادامه دهیم مثل برجام آثار و برکاتی برای کشور نخواهد داشت.

پورحسین در ادامه گفت: فکر می­کردیم که برجام آثار خیری برای کشور خواهد داشت ولی متأسفانه این اتفاق نیفتاد. در FATF هم همین است.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار پیرامون تاثیر تصویب FATF بر نرخ ارز گفت: صد درصد نیست که با پذیرش شروط FATF لزوماً اقتصاد ایران درست بشود. نرخ ارز بخشی از اقتصاد ایران است که نوسانات آن دلایل دیگری مانند توسعه­ی صادرات می­تواند باشد. اگر لوایح FATF هم مصوب بشود امیدی نیست که بگوییم اقتصاد ایران درست خواهد شد. بهبود وضعیت اقتصاد کشور یک مسئله ریشه ای است و با در نظر گرفتن سیاست های کلی نظام و مبتنی بر منافع ملی باید برای آن تدبیر مناسب کرد.

ارسال نظر: