قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

اربعین مانور شیعه است

کدخبر: 2273088

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: اربعین به‌عنوان مانور شیعه با هیچ حرکتی قابل مقایسه نیست که مشابهی برای آن داشته باشیم، زیرا میلیون‌ها انسان با پای پیاده و خیلی حماسی، پرشور، جهت‌دار و با پیام عاشورایی در شرایطی که انوع تهدیدها متوجه مردم است، سلحشورانه در صحنه حضور دارند.

به گزارش ایسنا، نصرت‌الله لطفی درباره پیاده روی اربعین حسینی اظهار کرد: این پدیده مبارک که چند سالی است باشکوه‌تر از سال قبل و با حضور میلیونی مردم شریف، متدین و عاشقان حضرت اباعبدالله علیه السلام پیاده روی از نجف تا کربلا اتفاق می‌افتد، یک استثناء است. وی با اشاره به اینکه در گذشته‌ی تاریخ آمده که مردم عراق پیاده‌روی‌هایی داشتند اما رژیم بعث مانع شد، افزود: اما پیاده‌روی با این شکوه و عظمت و حضور میلیون ها نفر و ایرانیان سلحشور و عاشورایی، مسبوق به سابقه نیست. لطفی تصریح کرد: پیاده روی اربعین یک موج عظیم و بسیار تأثیرگذار در عرصه بین‌الملل است و نباید فراموش کنیم این پیاده‌روی در شرایطی آغاز شد که کشور عراق توسط آمریکایی‌ها اشغال شده بود. وی با اشاره به حضور بیگانگان در عراق، فعالیت‌های تروریستی، بعثی‌های خبیث، تلاش مذبوحانه رژیم آل سعود و وهابیت برای تحت فشار قرار دادن و آسیب وارد کردن به این حرکت حماسی و الهی تصریح کرد: این مانور شیعه با هیچ حرکتی قابل مقایسه نیست که مشابهی برای آن داشته باشیم، زیرا میلیون‌ها انسان با پای پیاده و خیلی حماسی، پرشور، جهت دار و با پیام عاشورایی در شرایطی که انوع تهدیدها متوجه مردم است اما سلحشورانه در صحنه حضور دارند. این مسوول درباره اینکه چگونه باید از این حرکت بهره برداری کرد؟ گفت: رسانه‌های کشور ما پوشش‌دهنده این حرکت هستند اما عمدتاً نظام سلطه با محوریت آمریکا به دلیل خوف و وحشتی که از این حماسه و حضور دارند، سال‌های قبل پوشش رسانه‌ای این حرکت را کتمان کردند و اینجاست که رسالت همه بخش‌های رسانه‌ای، رسانه ملی با همه ظرفیت، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های مجازی با ارتش بیست میلیونی سایبری در درون کشور باید پیام‌رسان این حرکت الهی و عاشورایی در کل دنیا باشند.

نگاه نباید درآمدزایی باشد

وی افزود: در پیاده روی اربعین امسال مسوولان و بویژه دولت نباید نسبت به حرکت مردمی که با روحیه عاشورایی و با احتمال هر نوع خطر، سلحشورانه و جانانه در این عرصه حضور پیدا می‌کنند، نگاه درآمدزایی داشت و این اشکالی است که از سال قبل هم مطرح بود و مراجع عظام تقلید و بسیاری از دلسوزان هشدار دادند که حالا چقدر ترتیب اثر داده شد، جای خود دارد و قابل بحث است اما نگاه، درآمدی نباید باشد. لطفی اظهار کرد: ما نباید فراموش کنیم در سال اول این حرکت حماسی و حسینی، دولت عراق با همه تنگناهایی که از جهت اقتصاد و در آمد و حضور بیگانگان در کشور داشت اما برای اولین‌بار ایرانیان را در ورود به خاک عراق از ویزا معاف و از ۱۶۰ هزار تومان ویزای هر ایرانی چشم پوشی کرد اما متأسفانه در کشور خودمان از آن عوارض خروج از کشور هم چشم‌پوشی و صرف نظر نکردیم. وی تصریح کرد: این را به مسوولان در جلسات مربوطه عرض کردم، چگونه توقع داریم مسئولان عراق از ۱۶۰ هزار تومان چشم‌پوشی کنند و این کار انجام شد ولی ما برای چند هزار تومان ناقابل از زائر پول گرفتیم، این اصلا زیبنده نبود و نتیجه این شد که از سال بعد دولت عراق شروع به گرفتن ویزا و آن مبالغ کلان کرد و دیگر به هیچ عنوان حاضر به چشم‌پوشی نیست؛ بنده این را ناشی از عملکرد خودمان می‌دانم. قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: مگر جز این است که در زلزله، سیل، حوادث ناگوار و غیرمترقبه، هلال احمر امدادرسانی می کند؟ چرا باید برای در پیاده‌روی اربعین از مردم حق بیمه بگیرند؟ هزینه‌های سال‌های قبل را و پولی که بیمه‌ها از زوار گرفتند را مقایسه کنند؟ چرا نگاه درآمدزایی باید داشته باشند؟ وی با اشاره به تهدیدهایی که در سال جاری متوجه این حرکت عاشورایی است، افزود: این گرانی‌هایی که مردم تحمل می‌کنند و پول چند برابری که باید بابت عوارض پرداخت کنند؛ سال قبل ویزا ۱۶۰ و امسال حدود ۳۷۰ هزار تومان است؛ این را زائری می‌خواهد پرداخت کند که برای او سخت است و الان برای اداره زندگی یومیه خود مشکل دارد. چرا نباید بیمه‌ها، زائر را بیمه افتخاری کنند؟ لطفی ادامه داد: در این مانور، افتخار شیعه و نماد سلحشوری شیعه در این حرکت الهی سهم دولت محترم کجاست؟ این مطالبه جدی است؛ نمایندگان مجلس نامه زدند و مراجع توصیه دارند. لطفی با اشاره به دریافت هزینه پارکینگ در مرز گفت: زمین دولتی و ملی با این همه نیروی انتظامی و بسیج و سپاه سرافراز در تآمین امنیت و خدمت به مردم آیا مشکل دارد؟ که دولت و مسئولین ذیربط در وزارت راه برای خودرو مردم بگویند اینجا بخش خصوصی است؟ توصیه و مطالبه مؤکد ما این است از دولت می‌خواهیم در عمل در خدمت به زوار اربعین باشد، امسال وضعیت خاصی در خاک عراق است. وی در ادامه تصریح کرد: یک کشاکش بین آمریکا و وهابیت در تصدی جایگاه‌های مدیریت عراق با نگاه غربی- عربی است که به فضل الهی رییس مجلس عراق، رییس جمهور و نخست وزیر او با یک نگاه به جبهه مقاومت هستند و این یعنی امریکا زخمی است و وهابیت و امارات در عراق زخم خورده‌اند. لطفی بیان کرد: در این شرایط تامین امنیت کار مضاعفی می‌طلبد که مسوولان ما همه تدابیر را اندیشیدند، اما نگاه درآمدی هرگز نباید داشته باشد و نگاه سهیم بودن در این حرکت باشد.

دشمن در صدد تحریف و القاء شبهه است

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به نرخ بالای ارز برای زائران کربلا اظهار کرد: ما تجربه کردیم و اسناد و مدارکی هم در اختیار است که دشمنان اسلام و نظام سلطه به گونه‌ای با برنامه‌ریزی در صدد تحریف این مسیر الهی و صراط مستقیم هستند. وی ادامه داد: ما در سال ۹۶ دیدیم افرادی از کشورهای مختلف غربی صرفاً با همین نگاه در اربعین حضور داشتند. تحریف، القاء شبهات و بخصوص به نوعی ایجاد اختلاف بین ایران و عراق، واقعه بصره را که فراموش نکردیم که دست آمریکا در کار بود. لطفی تصریح کرد: اخبار ما حاکی از آن است که مردم متدین عراق آمادگی دارند عاشورایی‌تر و با آمادگی بیش از پیش در خدمت زوار ایرانی باشند. وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش برای تأثیرگذاری در راستای ایجاد انحراف و خرافات در این حرکت الهی است که این هوشیاری می‌طلبد، تصریح کرد: از منظر آسیب شناسی حرکت اربعین، از زوار خودمان هم استدعا دارم نسبت به پذیرایی و اظهار محبت مردم عراق نباید بی‌تفاوت باشند. این مسوول بیان کرد: عراقی‌ها آن همه موکب و پذایرایی و امکانات اسکان و... فراهم کردند، برویم ارتباط با آنان برقرار کنیم و یک محیط صمیمی و عاطفی ایجاد شود لذا به هیچ عنوان زیبنده نیست در مسیر نجف تا کربلا خط کش ایرانی_ عراقی داشته باشیم. وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد از این به عنوان یک آسیب استفاده کند که ذهن عراقی نسبت به ایرانی منفی شود و این از جمله آسیب‌ها است. باید مسوولان اهتمام ویژه‌ای در اطلاع‌رسانی و توجیه زوار داشته باشند. انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: