معاون مهندسی و توسعه امور زیرینایی سازمان بنادر و دریانوردی:

توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند

نسیم آنلاین

اله یار با اشاره به اهمیت تجارت دریایی و اقتصاد دریامحور گفت: توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان بنادر و دریا نوردی ، اله یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در جریان سفر دو روزه به بندر چابهار در معیت مدیر کل مهندسی عمران و مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان، پروژه راه آهن و مسیر ریل خروجی و داخلی بندر شهید بهشتی را بررسی کرد.

اله یار معاون مهندسی و توسعه امور زیرینایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه بنادر در توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی دارند اظهار داشت: امروزه توسعه بنادر و تأمین اهداف لجستیکی بر اقتصاد ریل پایه استوار است.

وی با توجه به اهمیت تجارت دریایی و اقتصاد دریامحور اذعان داشت: توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند و اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط سراسری ریلی جزو اهداف و اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه زیرساختی بندر چابهار است که قطعا با فرمایشات مقام معظم رهبری و دولت بر توسعه محور شرق و تکمیل پروژه احداث راه آهن چابهار محقق خواهد گردید.

اله یار افزود: توسعه بنادر با رشد اقتصادی جمعیت پسکرانه تکمیل می گردد از این رو توجه به اشتغالزایی و انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندهای توسعه ای و زیرساخت های بندری دارای اهمیت است.

وی تصریح کرد: با توصیه های وزارت راه و شهرسازی و در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی، نگاه سازمان بنادر و دریانوردی بیش از پیش به تعامل شهر و بندر معطوف گردیده است که در همین راستا مطالعات جامعی در 12 شهر و 15 بندر صورت گرفته است، بر این اساس به عنوان اولین بندر طرح جامع توسعه بندر چابهار مبتنی بر نگاه ریل پایه توسط مشاور طرح ارائه و بررسی خواهد شد.

بر اساس این گزارش مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان  بیان داشت: نگاه سازمان بنادر به بندر چابهار نگاه ملی است و در این راستا اداره کل بنادر و دریانوردی استان با همکاری سازمان بنادر اقدام به ارائه مشوق ها و تخفیفات تعرفه ای و غیر تعرفه ای به منظور حمایت از صاحبان کالا و سرمایه گذاران و ایجاد ترافیک دریایی و کالایی در این بندر نموده است.

بهروز آقایی با تأکید بر تسریع در مباحث زیرساختی مربوط به ریل ورودی به بندر چابهار و ریل داخلی بندر شهید بهشتی پیش از جانمایی فرصت هایی که در بنادر همسایه وجود دارد؛ توسعه بندر چابهار در پسکرانه را با معطوف داشتن نگاه به آینده بندر و افزایش ظرفیت این بندر به 77 میلیون تن از ضروریات دانست.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: تکمیل فاز 5 بندر شهید بهشتی، احداث دیوار حفاظت ساحلی و اتصال بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری از ضروریات توسعه بندر چابهار جهت برون رفت از محدودیت ترافیکی و همسو با اهداف پدافند غیر عامل است.

آقایی تصریح کرد: پیش بینی اراضی کافی جهت احداث آزاد راه و خطوط راه آهن جهت جلوگیری از ایجاد معارض در خروجی بندر شهید بهشتی و اراضی پسکرانه متناسب با توسعه بندر از ضروریات اهداف توسعه ای و لجستیکی بندر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل های ترانزیت و صادرات، صادرات مجدد پس از فرآوری مواد معدنی و توجه به واردات 95 درصدی کشور افغانستان؛ ایجاد کریدور جاده ای، تأسیساتی، اتصال بنادر شهید بهشتی و کلانتری و تکمیل فاز 5 طرح توسعه بندر، لازم و ملزوم و نیازمند توجه همه جانبه و تسریع در اجرای این پروژه هاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهدا:

جریان‌های سیاسی به دشمن میدان ندهند

تعلل وزارت نفت دلیل توقف عرضه نفت در بورس

حسن خسروجردی گفت: با تسویه ارزی ممکن است در فرآیند بازگشت پول دچار مشکل شویم نه اینکه پول نفت به خزانه برنگردد. بخش خصوصی توانایی صادرات نفت را داشته و باید شرایط را برای آن فراهم کرد.

بوطیقای جمع و جور فیلم سازی اصغر فرهادی: انتخاب و گناهان کوچک دیگر

فیلمساز ما در همه می دانند در نقش یک کارگردان بین المللی با تفکر و شیوه منحصر به فرد  فیلسازی اش ظاهر شده است و فیلمی را ساخته است که ابدا ربطی به سینمای ملی ایران ندارد؛ کما اینکه خود فرهادی نیز ضمن نگه داری عناصری که جزء لاینفک سینمایش به حساب می آیند سعی در آدابته کردن سینمایش با سبک اسپانیایی ها کرده است

قانون شدن لایحه حفاظت از خاک زمینه‌ساز فساد است

قاضی پور با اشاره به اشکالات اساسی لایحه حفاظت از خاک گفت: در این لایحه وظایف دستگاه‌های مرتبط به‌درستی مشخص نشده است و قانون شدن آن زمینه‌ساز فساد و افزایش پرونده‌های قضائی است. چرا سازمان حفاظت محیط‌زیست باید بدون حکم قضائی واحدهای تولیدی را پلمپ کند، مگر در قانون مراحل رسیدگی مشخص نشده است؟!

مهم‌ترین مطالب سرویس

مدیر سابق اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در گفتگو با نسیم آنلاین
تعلل وزارت نفت دلیل توقف عرضه نفت در بورس
رئیس بنیاد توانمندسازی گندم کاران در گفتگو با نسیم آنلاین:
حمایت‌های شکننده دولت از تولید گندم؛ خودکفایی در معرض خطر
افشاگری مشاور ولی‌اله سیف درباره فساد در نظام بانکی؛
ارزش اغلب بانک‌ها منفی است
هشدار توکلی به روسای قوای سه گانه؛
از نارضایتی مردم مستضعف بپرهیزید
۷ نکته درباره اظهارات قائم مقام بانک مرکزی
آمارسازی برای لاپوشانی رکورد زدن نقدینگی
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با نسیم آنلاین:
استمرار عرضه نفت در بورس؛ شرط رونق خرید نفت توسط بخش خصوصی
مهدی محمدی در اینستاگرام به اشتراک گذاشت:
سایه قتل جمال‌خاشقجی برتحولات منطقه‌ای و بین‌المللی
برای نخستین ماشین اپل؛
دستخط استیو جایز حراج می شود
 مدیر گروه اقتصاد اندیشکده­‌ی مطالعات حاکمیت و سیاست­‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف:
افول اقتدار اقتصادی آمریکا
پرویز حسابی، عضو اتاق بازرگانی:
نیلی و نهاوندیان کشور را به اینجا رسانده‌اند
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین