بانک‌های انگلیسی برنده جنگ تجاری آمریکا و چین هستند

کدخبر: 2273226

احتمال زیادی وجود دارد که چین به‌عنوان یکی از پاسخ‌هایش به اقدامات آمریکا، دسترسی بانک‌های آمریکایی به بازار این کشور را محدود کند.

به گزارش ایسنا، گری گریمستون - مدیرعامل بانک "بارکلی پی ال سی" در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال محدود شدن دسترسی بانک‌های آمریکایی به بازار چین گفت: نمی‌خواهم چنین جوابی بدهم اما فکر می‌کنم که این احتمال وجود دارد. وی افزود: اگر پکن بانک‌های آمریکایی را هدف گیرد، بانک‌های انگلیسی سعی خواهند کرد، جای رقبای آمریکایی‌شان را بگیرند.

وی در بخشی از سخنانش گفت: در یکی از همایش‌ها، چینی مدیرعامل بانک آمریکایی "گلدمن ساکس" را در دورترین محل کنفرانس نشاندند، این یکی از راه‌هایی است که چینی‌ها نارضایتی خود را از اقدامات آمریکا ابراز می‌کنند. وی که مالک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری انگلیسی نیز هست، گفت که نزاع چین و آمریکا احتمالا به این زودی‌ها حل نخواهد شد.

گریمستون گفت: چینی‌ها در نظر دارند در افق سال ۲۰۴۹ میلادی که مصادف با یکصدمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین است، بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا شوند. وی تغییر در موازنه قدرت جهان را یکی از نگرانی‌های اصلی خود خواند و گفت که درحال بازگشت به دورانی هستیم که دولت‌های بزرگ با یکدیگر در ستیز بودند و چندجانبه‌گری اهمیت چندانی نداشت.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: