جزئیات جدید درباره ناپدید شدن روزنامه‌نگار سعودی

به جمال خاشقچی مواد مخدر خورانده شده است/ساعتی که می‌تواند کلید معمای ناپدید شدن روزنامه‌نگار سعودی باشد

کدخبر: 2273255

رویترز از افشای جزئیات جدیدی درباره پرونده ناپدید شدن خاشقجی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، خبرگزاری رویترز در گزارشی، از افشای جزئیات جدیدی درباره پرونده ناپدید شدن جمال خاشقجی ، روزنامه نگار منتقد سیاست های محمد بن سلمان، ولیعهد رژیم سعودی، در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه، خبر داد.

مقامات ترکیه ای در گفتگو با خبرنگاران، جزئیات جدیدی را درباره پرونده تحقیق درخصوص ناپدید شدن خاشقجی فاش کردند. دو مقام ارشد ترکیه ای از وجود یک ساعت اپل (Apple) سیاه رنگ خبر دادند که این روزنامه نگار زمان ورود به کنسولگری عربستان در استانبول، به دست داشته است. این ساعت به یک تلفن همراه متصل بوده؛ تلفنی که خاشقجی با خود به داخل کنسولگری نبرده است.

از سوی دیگر، یک منبع سعودی در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد سازمان اطلاعات انگلیس معتقد است احتمالاً داخل کنسولگری عربستان، به خاشقجی مواد مخدر خورانده شده باشد که در نهایت به اووردوز و مرگ او منجر شده است. این منبع سعودی افزود این جزئیات را سازمان اطلاعات انگلیس به دست آورده است. این در حالی است که مقامات اطلاعاتی انگلیس به تماس های رویترز درباره صحت این اطلاعات پاسخی ندادند.

پیش تر نیز رسانه های ترکیه تصاویری از دو نفر از اعضای تیم امنیتی عربستان سعودی پخش کردند که به دست داشتن در ترور جمال خاشقجی ، روزنامه نگار مشهور و منتقد سعودی، مظنون هستند. این تصاویر یکی از این افراد را در کنار محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی نشان می دهد. رسانه های ترکیه تصاویری آرشیوی از شبکه تلویزیونی الاخباریه سعودی را پخش کردند که گفته می شود تصاویر مربوط به محمد سعد الزهرانی و طاهر غالب الحربی است که عضو تیم ویژه حفاظت ولیعهد سعودی هستند.

همچنین روزنامه «دیلی صباح» چاپ ترکیه امروز با انتشار تصاویر ۱۵ شخصی که گفته می شود از اتباع عربستان سعودی هستند، گزارش داد که این افراد پیش از ورود خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول، وارد این ساختمان شده و یک ساعت پس از ورود وی، از آن خارج شده اند.

بر اساس گزارش منابع امنیتی ترکیه، این ۱۵ نفر که در بین آن ها مقامات سعودی نیز دیده می شوند، سوم اکتبر با دو هواپیمای جت خصوصی وارد استانبول شده و پس از ناپدید شدن خاشقجی، ضمن تقسیم شدن به دو گروه، به دبی و قاهره پرواز کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: