آنکارا خبر داد:

توافق ترکیه و عربستان بر سر تشکیل تیم حقیقت‌یاب مشترک درباره پرونده خاشقجی

کدخبر: 2273267

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد آنکارا و ریاض بر سر تشکیل تیم حقیقت‌یاب مشترک درباره ناپدیدشدن روزنامه‌نگار عربستانی به توافق رسیده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از الجزیره، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد آنکارا و ریاض بر سر تشکیل تیم حقیقت یاب مشترک درباره ناپدیدشدن جمال خاشقجی ، روزنامه نگار عربستانی، به توافق رسیده اند.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان سعودی، سه شنبه گذشته پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. برخی گزارش ها حاکی از پیدا شدن جسد قطعه قطعه شده وی در یکی از خیابان های استانبول است. شواهد و قرائن حاکی از آن است که دستور ترور خاشقجی را محمد بن سلمان صادر کرده است. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد ترکیه ای، نوشت خاشقجی با دستور بالاترین سطح دفتر پادشاهی عربستان به قتل رسیده است.

آنکارا پیش تر از ریاض به دلیل همکاری نکردن در روند تحقیقات درباره ماجرای خاشقجی انتقاد کرده بود. به نظر می رسد واکنش های جهانی به ناپدید شدن خاشقجی و فشارهای رسانه ای و برخی مقامات جهان به عربستان سعودی، سران این رژیم را وادار کرده تا برای حفظ ظاهر هم که شده در تحقیقات ترکیه در این باره مشارکت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: