مرغداران با کمبود دان مرغ مواجه هستند

کدخبر: 2273358

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: مشکل اصلی امروز مرغداران کمبود و نبود دان مرغ است که به دلیل آن مرغ را با هر سنی وارد کشتارگاه می کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد یوسفی با بیان اینکه روز پنج شنبه قیمت مرغ در مرکز فروش میدان بهمن هر کیلوگرم یک هزار تومان ارزان تر از روز گذشته بوده است، افزود: قیمت اعلامی از سوی کارگروه تنظیم بازار مورد قبول نیست.

وی همچنین اظهارداشت: نرخ مورد اعلام از سوی این کارگروه کارشناسی شده نیست چرا که طبق نظر کارگروه مورد نظر باید 9 درصد به قیمت سال گذشته افزوده شود.

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه قیمت نهاده هایی مانند ذرت و سویا 70 درصد نسبت به سال گذشته و اوائل امسال افزایش یافته است، ادامه داد: تخصیص ارز با نرخ چهار هزار و 200 تومان از زمان تک نرخی شدن برای واردات نهاده ها زمان بر شده است.

وی همچنین گفت: قیمت هر کیلوگرم ذرت تا اردیبهشت ماه سال جاری 720 تومان بوده این در حالیکه هم اکنون با نرخ یک هزار و 350 تومان به مرغداران تحویل می شود.

یوسفی افزود: هر کیلوگرم کنجاله سویا نیز طی اردیبهشت ماه امسال یک هزار و 350 تومان در اختیار مرغداران قرار می گرفت به طوری که امروز واحدهای مرغداری باید این نهاده را با میانگین نرخ دو هزار و 600 تومان تهیه کنند.

وی با بیان اینکه مرغداران به دلیل نبود دان، مرغ را با هر سنی وارد کشتارگاه می کنند، اظهارداشت: این مسئله در آینده بازار را با مشکل روبرو می کند.

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی اذعان داشت: اشکال در سیستم توزیع از دیگر معضلات مهمی است که مرغداران با این مقوله به شدت دست و پنجه نرم می کنند.

وی در ادامه یادآورشد: بین فروشگاه های عرضه کننده مرغ در شهر تهران تا دو هزار و 500 تومان تفاوت قیمت وجود دارد این درحالی است که شب گذشته هر کیلوگرم مرغ زنده پنج هزار و 600 تومان به کشتارگاه عرضه شده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: