بهره‌برداری از فاز اول ذخیره آب پروژه احیاء ۵۰۰ هکتار از اراضی سرخه حصار

کدخبر: 2273524

با حضور رئیس بنیاد مستضعفان فاز اول و استخر ذخیره آب پروژه احیاء ۵۰۰ هکتار از اراضی سرخه حصار پاکدشت به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم،فضل الله خدایی، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت شهید مطهری در این باره اظهار کرد: این استخر خاکی با پوشش ژئوممبران و با ظرفیت 500 هزار متر مکعب احداث شده است.

وی افزود: این استخر به منظور تامین آب مورد نیاز برای پروژه سرخه حصار پاکدشت توسط شرکت کشت و صنعت شهید مطهری احداث شده است. همچنین طرح آبرسانی شامل خط انتقال آب از سد ماملو به طول 3.6 کیلومتر، کانال و حوضچه رسوب گیر به حجم هزار مترمکعب، ایستگاه پمپاژ و فیلتراسیون و شبکه برق رسانی 20 کیلووات است.

بنیاد مستضعفان با هدف کمک به تولید دانه های روغنی و خودکفایی در تولید روغن خوراکی برای احداث 5 هزار هکتار باغ زیتون در استان های مستعد کشور اقدام کرده است.

پروژه سرخه حصار پاکدشت در دو فاز، شامل احداث 200 هکتار باغ زیتون ، 150 هکتار باغ پسته و 150 هکتار برای کشت گندم،کلزا و ذرت علوفه ای می باشد و پس از تکمیل و بهره برداری به طور متوسط قابلیت تولید 1500 تن زیتون، 270 تن پسته، 445 تن گندم، 1700 تن ذرت علوفه ای و 20 تن کلزا را دارد. این طرح برای 86 نفر به صورت تمام وقت اشتغال زایی می کند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: