اظهارنظر یکی از رهبران حماس درباره احتمال پایان محاصره غزه

کدخبر: 2273582

یکی از رهبران جنبش حماس در سخنانی از احتمال پایان محاصره نوار غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ماهر صلاح مسئول جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج تاکید کرد که اخبار مثبتی در مورد احتمال دست‌یابی به راه حل‌هایی برای پایان وضعیت اسف‌بار موجود در باریکه غزه وجود دارد و در همین حال تلاش‌های طرف‌های عربی و بین‌المللی نیز در این زمینه ادامه دارد. وی تصریح کرد که مسئله قدس و مسجد الاقصی تنها عامل وحدت امت اسلامی و عربی در مقابله با دشمن حقیقی خود یعنی دشمن صهیونیستی است.

صلاح همچنین گفت که مصر نیز به تلاش‌های خود برای دست‌یابی به توافق آرام‌سازی اوضاع در غزه ادامه می‌دهد و برای این منظور نخست درصدد پیشبرد و تحقق نهایی پرونده آشتی ملی است که به سبب مواضع تند جنبش فتح تاکنون این تلاش‌ها بی‌نتیجه مانده است.

وی اشاره کرد که وضعیت کنونی بسیار خطرناک است، به ویژه در سایه ضعف و ناتوانی حاکم بر امت اسلامی و عربی. با این حال او نسبت به آینده ابراز امیدواری کرد و اطمینان داد که محاصره غزه شکسته خواهد شد و اشغالگری نیز رو به زوال و نابودی خواهد بود و سرزمین فلسطین آزاد شده و فلسطینیان به سرزمین خود بازگشته و کشور مستقل فلسطین نیز تشکیل خواهد شد.

این رهبر حماس خاطر نشان کرد که قدس و مقابله با شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در راس اولویت‌های جنبش متبوعش قرار دارد. ماهر صلاح تاکید کرد که غزه مرکز ثقل مقاومت و قله رفیع آن و نماد جهاد و عزت و کرامت است و قدس نماد شرافت و پایه و اساس نزاع با دشمن صهیونیستی است و کرانه باختری نیز محور این منازعه استراتژیک و آینده مسئله فلسطین است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: