اسکان دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به کجا رسید؟

کدخبر: 2274078

معاون دانشجویی و فرهنگی علوم پزشکی شهید بهشتی درباره وضعیت اسکان دانشجویان دکتری این دانشگاه در خوابگاه و حواشی آن توضیح داد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مهدی کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره درخواست عده ای از دانشجویان دوره دکتری برای اسکان در خوابگاه ها اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۵ آئین نامه اسکان دانشجویان ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه تعهدی در قبال اسکان دستیاران، دانشجویان دکترای تخصصی و دانشجویانی که تحصیلات آن ها بیش از زمان مقرر طول کشیده است ندارد و این موضوع بار ها در دفترچه کنکور هم به داوطلبان اعلام شده است.

وی ادامه داد: با حمایت های ریاست دانشگاه سه خوابگاه برای اسکان این گروه اختصاص یافته و برای اسکان این دانشجویان، از ظرفیت سایر خوابگاه ها هم استفاده شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در حالی که بیش از ۲ ماه از اعلام مدیریت دانشجویی برای تخلیه خوابگاه های بیگ محمدی و شهید رحیمی می گذرد؛ به دلیل فرسودگی این ۲ خوابگاه و نیاز اساسی به بازسازی تأسیسات، آب و برق و علیرغم اطلاع قبلی، عده ای از دانشجویان از تخلیه خوابگاه امتناع کردند و بدون هیچ دلیل موجه و قانونی موجب اختلال در امور خوابگاه های دانشگاه شده اند.

کدخدازاده اظهار کرد: این در حالی است که براساس توافقی که با دانشجویان و نمایندگان آنان صورت گرفته بود بنا شد که دانشجویان خوابگاه های مذکور ظرف مدت یک هفته نسبت به تخلیه خوابگاه های قبلی و اسکان در خوابگاه های جدید که حتی از امکانات بیشتری در مقایسه با خوابگاه های قبلی برخوردار هستند، اقدام کنند که علیرغم فراهم شدن وسیله حمل و نقل، متأسفانه این جابجایی توسط دانشجویان انجام نشد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: علیرغم کمبود منابع مالی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متحمل بیش از ۷۰ میلیارد ریال بدهی فقط برای ۲ خوابگاه استیجاری مقطع تحصیلات تکمیلی شده است که به ازای هر دانشجو در خوابگاه استیجاری ماهانه بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان هزینه شده است و با وضعیت موجود اقتصادی، تداوم این روند برای دانشگاه غیر ممکن است.

حمایت های دانشگاه برای اسکان دانشجویی در اوج محدودیت ها

وی تصریح کرد: با وجود همه این محدودیت های قانونی و مالی، ریاست دانشگاه بر حمایت از اسکان دانشجویان تأکید دارد و به همین منظور با دستور وی سه خوابگاه برای اسکان دانشجویان دکتری در نظر گرفته شده است.

کدخدازاده گفت: دانشگاه باید در چارچوب مقررات و قوانین به تکالیف قانونی و اولویت های اسکان دانشجویان عمل کند تا بتواند ظرفیت های خود را در اختیار تمام دانشجویان واجد شرایط قرار دهد که البته دانشگاه در مورد دانشجویان دکتری فراتر از تعهدات قانونی خود عمل کرده است.

وی تأکید کرد: یکی از اولویت های مهم دانشگاه در موضوع اسکان مربوط به دانشجویان ورودی نیمسال تحصیلی ۹۸-۹۷ است و ظرفیت های دانشگاه برای این گروه از دانشجویان هم باید به خوبی تخصیص یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: