گروه ویژه اقدام مالی فردا گردهم می‌آیند

ایران دستور کار اجلاس FATF

کدخبر: 2274432

اعضای گروه ویژه اقدام مالی از روز یکشنبه با یک فهرست کار گردهم می‌آیند که از جمله موارد این فهرست ارزیابی میزان پیشرفت ایران در تحقق برنامه اجرایی توافق شده بین دو طرف است.

اعضای گروه ویژه اقدام مالی از روز یکشنبه با یک فهرست کار گردهم می آیند. از جمله موارد این فهرست ارزیابی میزان پیشرفت ایران در تحقق برنامه اجرایی توافق شده بین دو طرف است.

هشتصد مقام نمایندگی از 204 حوزه قضایی، صندوق بین المللی پول ، سازمان ملل ، بانک جهانی و... برای هفته FATF به پاریس می آیند تا در سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی گرد هم آیند.

وب سایت گروه FATF اعلام کرد که طی این 6 روز، اعضا درباره مسائل مهم از جمله حفاظت از درستی سیستم مالی و ایمنی و امنیت جهانی بحث می کنند.

هدف این گروه اجرای موثر اقدامات قانونی و عملیاتی در موارد مرتبط با مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و سایر تهدیداتی است که اعتماد به نظام مالی بین المللی را از بین میبرد.

FATF از سال 2008 ایران را در لیست پر ریسک ترین کشورهای جهان برای سرمایه گذاری قرار داده و طی بیانیه های متعدد کشورهای عضو را به قطع رابطه پولی و بانکی با ایران فراخوانده است.

این گروه مالی وعده داده در صورت اجرای برنامه اقدام از سوی ایران، این کشور را از فهرست کشورهای پرریسک خارج خواهد کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: