موضع اتحادیه عرب در قبال تهدید آمریکا به تحریم عربستان

کدخبر: 2274483

اتحادیه عرب به تهدیدات آمریکا علیه عربستان در پی ناپدید شدن جمال خاشقجی نویسنده منتقد سعودی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الفرات نیوز، دبیرخانه اتحادیه عرب با صدور بیانیه ای تهدید به تحمیل تحریم ها علیه عربستان یا هرگونه تهدید علیه این کشور در پی ناپدید شدن جمال خاشقجی نوسینده سعودی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: در خصوص ناپدید شدن جمال خاشقجی مقامات سعودی صریحا اعلام کردند که در روند تحقیقات جاری درباره روشن شدن سرنوشت این نویسنده همکاری خواهند کرد.

اتحادیه عرب افزود که امیدوار است حقیقت سرنوشت جمال خاشقجی در آینده نزدیک روشن شده تا از هرگونه تشدید تنشی که می تواند بر امنیت و ثبات منطقه از لحاظ سیاسی یا اقتصادی تاثیر منفی بگذارد جلوگیری شود.

این در حالی است که امروز یک منبع مسئول عربستان بدون اشاره به نام رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که این کشور تهدیدات و تلاش ها برای آسیب زدن به عربستان را نمی پذیرد.

ترامپ در واکنش به ماجرای ناپدید شدنجمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی و رها شدن از سیل انتقادات، در اظهاراتی اعلام کرد در صورتی که عربستان پشت این جریان باشد، با «مجازات سخت» واشنگتن مواجه خواهد شد.

ترامپ در گفتگو با «سی بی اس» در عین حال گفته بود: نمی خواهد با توقف فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی به مشاغل در آمریکا صدمه وارد کند.

خاشقجی ستون نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست که از منتقدان رژیم آل سعود به شمار می رود بعد از آنکه سه شنبه هفته گذشته برای انجام یک کار کنسولی وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد، ناپدید شده است. منابع مختلف، از جمله مقام های ترکیه ای می گویند او داخل ساختمان کنسولگری کشته شده، اما ریاض این ادعاها را «بی اساس» خوانده و تکذیب کرده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: