دیدار «عمار حکیم» با شخصیت‌ها و گروه‌های کُردی در اقلیم کردستان

کدخبر: 2274517

رهبر جریان حکمت ملی در جریان سفر به اقلیم کردستان با شخصیت ها و گروه های مختلف کُردی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع رسانی حکمت ملی، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در رأس هیأتی بلندپایه با سفر به کردستان عراق با مسعود بارزانی و شماری از اعضای حزب دمکرات کردستان دیدار و گفتگو کرد.

آخرین تحولات اوضاع سیاسی عراق و الزامات قانون اساسی در راستای تشکیل دولت آتی از جمله موضوعات مورد بحث دو طرف در این دیدار بود.

سید عمار حکیم با بیان این مطلب که دولت آتی باید نماینده همگان باشد، بر اهمیت رایزنی میان فراکسیون های سیاسی و نخست وزیر مامور به تشکیل حکومت تاکید کرد.

وی با بیان مجدد دیدگاه خود مبنی بر لزوم حمایت از دولت آینده، تصریح کرد: تلاش برای موفقیت در این خصوص مسئولیت همگان است، درست همانند شکست که بازخوردهای آن متوجه همه خواهد شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در این دیدار با اشاره به جایگاه عراق و نوع نگرش جهان به این کشور به دلیل ارائه نمونه ای کامل از چرخش مسالمت آمیز قدرت و تبادل نقش ها، خواستار بهره گیری از این دستاوردها برای تقویت جایگاه عراق شد.

سید عمار حکیم در ادامه خواستار تکیه بر گفتمان به عنوان راهکار حل و فصل مشکلات موجود میان بغداد و اربیل شد و خاطر نشان کرد: استفاده از منطق گفتمان برای حل مشکلات به سود همگان است.

رهبر جریان حکمت ملی همچنین با «نچیروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کرد.

سید عمار حکیم در این دیدار با اشاره به اهمیت حمایت از دولت آتی گفت: همگان باید در مرحله پیش‌رو مسئولیت‌پذیر باشند.

وی با اشاره به لزوم اتکا به ابزار رایزنی و تبادل نظر به عنوان راهکاری برای نزدیک‌کردن دیدگاه‌ها، خاطر نشان کرد: گفتمان میان بغداد و اربیل و مراجعه به قانون اساسی، شیوه صحیح حل مشکلات است.

رهبر جریان حکمت ملی همچنین با اعضای دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق نیز دیداری برگزار کرد.

وی در این دیدار با تاکید بر اهمیت مقدم شمردن منافع عمومی بر منافع شخصی، از همگان دعوت کرد به مسئولیت خود را در قبال تغییراتی که مد نظر همه‌ آحاد ملت است، عمل کنند.

دو طرف در این دیدار درباره پرونده تشکیل دولت آتی و مسئولیت فراکسیون های سیاسی و نخست وزیر مامور به تشکیل دولت، رایزنی کردند.

رهبر جریان حکمت ملی در پایان بر حضور همه طیف ها و قومیت های عراقی در تشکیل دولت آینده تاکید کرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: