پاکستان «دروازه دوستی» با افغانستان را بست

کدخبر: 2274601

پس از درگیری نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان، دولت اسلام‌آباد بار دیگر گذرگاه مرزی موسوم به «دروازه دوستی» با افغانستان را بست.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، «اکسپرس تریبون» اعلام کرد که پس از درگیری نیروهای مرزی پاکستان و افغانستان بر سر ایجاد حصار مرزی، دولت اسلام آباد گذرگاه موسوم به «دروازه دوستی» با افغانستان که در منطقه «چمن» قرار دارد را مسدود کرده است.

بر اساس این گزارش، مسدود شدن این گذرگاه توسط مقامات پاکستانی سبب تعلیق فعالیت های تجاری از جمله خط تدارکات نیروهای ناتو در افغانستان شده است.

ژنرال «عبدالرازق اچکزی» فرمانده پلیس ولایت «قندهار» روز گذشته اعلام کرد که این درگیری ها در منطقه «سورو ثاهانو» شهرستان «شورابک» و در خاک افغانستان رخ داد و نیروهای پاکستانی در حال احداث حصار مرزی در این منطقه بودند.

«نعمت الله سرحدی» خبرنگار محلی در پاکستان نیز به «داون نیوز» گفت که درگیری نیروهای مرزی دو کشور حدود 5 ساعت طول کشید و پس از پایان شلیک ها نیز شرایط همچنان پر تنش است.

به گزارش این روزنامه پاکستانی زمان بازگشایی این گذرگاه هنوز مشخص نیست اما «دروازه دوستی» امروز نیز مسدود خواهد ماند.

تنش های مرزی دو کشور در سال های اخیر بارها بسته شدن گذرگاه های مرزی را در پی داشته که به گفته «زاهدالله شینواری» رئیس اتاق صنعت و تجارت «پیشاور» سبب کاهش شدید حجم تعاملات تجاری بین افغانستان و پاکستان شده است.

وی تصریح کرد که تنش ها بین کابل و اسلام آباد نقش مهمی در کاهش 80 درصدی معاملات دو کشور از 2.5 میلیارد دلار به 500 میلیون دلار داشته است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: