دبیر کارگروه فرهنگ مقاومت ستاد اربعین خبر داد:

طرح «نائب الشهید» و کنگره شهدای راه کربلا برگزار می‌شود

کدخبر: 2274651

دبیر کارگروه فرهنگ مقاومت کمیته فرهنگی-آموزشی ستاد اربعین گفت: کارگروه فرهنگ مقاومت و پایداری کمیته فرهنگی ستاد اربعین ۲ برنامه طرح نائب الشهید و کنگره شهدای راه کربلا را برگزار می‌کند.

به گزارش «نسیم آنلاین» به نقل از مهر، نشست خبری «نائب الشهید» یکشنبه ۲۲ مهر در محل شبکه ملی وارثون برگزار گردید.

حجت الاسلام محمدحسین جوشقانیان، دبیر شبکه ملی وارثون در ابتدای این برنامه گفت: این طرح از سال گذشته به طور گسترده آغاز شد. فرزندان شهدا و بیش از ۱۰۰ مجموعه مردم نهاد و خودجوش و همچنین دولتی در این طرح مشارکت داشته‌اند. سخنرانان کشوری و شهیر، راویان دفاع مقدس، مداحان و برخی شخصیت‌های شاخص کشور عراق برای ترویج این طرح مشارکت داشتند که جای تقدیر دارد. برای ترویج این طرح تولیدات گرافیکی و تصویری برای پخش در صدا و سیما و فضای مجازی انجام گرفته است. همچنین ربات تلگرامی برای گرفتن کارت نائب الشهید به آدرس @naeboshahid_bot تولید شده است.

دبیر شبکه ملی وارثون در ادامه پیرامون راه‌های مشارکت اصحاب رسانه در طرح نائب الشهید گفت: هر فرد می‌تواند به عنوان مروج این طرح قدم بر دارد. وقتی یک پدر شهید می‌بیند که شما عکس فرزندش را بر روی کوله یا ماشینت در پیاده روی اربعین زده‌اید خیلی می‌تواند برای او قوت قلب باشد. تهیه گزارشات از اجرای این طرح چه در داخل کشور و چه در کشور عراق می‌تواند مؤثر باشد. این یک حرکت مردمی و نهضتی است. عمومی شدن و تبدیل به فرهنگ شدن این طرح به طور عمده توسط مجموعه‌های مردم نهاد صورت گرفته، اگر چه نهاد‌ها و ارگان‌ها نیز پشتیبانی و کمک کرده‌اند.

در ادامه نشست بهمن کهن عنوان کرد: جریان عظیم اربعین یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ مقاومت و پایداری است. کارگروه فرهنگ مقاومت و پایداری کمیته فرهنگی ستاد اربعین با هدف سامان دهی و هدایت فعالیت‌های حوزه جهاد و شهادت در جریان اربعین شکل گرفته است. همچنین اجرای طرح‌های ملی و بین المللی در حوزه شهادت را رقم خواهد زد. از اهداف دیگر این کارگروه بسیج و به کارگیری ظرفیت‌های جهاد و شهادت در جریان اربعین است.

دبیر کارگروه فرهنگ مقاومت کمیته فرهنگی-آموزشی ستاد اربعین افزود: این کارگروه در اربعین سال جاری ۲ برنامه مصوب را در دستور کار دارد که یکی از آن‌ها همین طرح نائب الشهید است و برنامه محوری دیگر هم کنگره شهدای راه کربلاست. طرح نائب الشهید یکی از طرح‌های ملی است که ۲ محور دارد: یکی تبیین و تبلیغ طرح و دیگری گسترده‌سازی و فعال کردن مجموعه‌های مختلف فعال در حوزه جهاد و شهادت در این جریان.

وی در ادامه اظهار داشت: غرفه‌های طرح نائب الشهید در موکب‌هایی راه‌اندازی شده که زائرین می‌توانند کارت نائب الشهید را از این غرفه‌ها دریافت کنند. بیش از ۵۰۰ هزار کارت نائب الشهید امسال توزیع خواهد شد. غرفه‌ای هم در مرز میرجاوه و همچنین در فرودگاه امام وجود خواهد داشت. همچنین برگزاری کنگره شهدای راه کربلا با مدیریت حجت الاسلام کاظمی را خواهیم داشت که مربوط به شهدایی است که در راه زیارت کربلا به شهادت رسیده‌اند. مثل شهدای حله، ناصریه، دیاله و ... که حدود ۳۰۰ نفر بوده‌اند. همچنین یادواره‌ای را در شهر اهواز خواهیم داشت و همچنین یادواره‌ای در شهر کربلا با همکاری بسیج دانشجویی. یک همایش بین المللی نیز با حضور خانواده‌های شهدای ایرانی و عراقی در ساختمان بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: