رئیس سازمان بیمه تأمین اجتماعی مطرح کرد؛

۲۴۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها هفته آینده پرداخت می‌شود

کدخبر: 2274751

نوربخش گفت: ظرف یک هفته آینده مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان بابت مطالبات دارویی به داروخانه‌های سراسر کشور پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ تقی نوربخش رئیس سازمان بیمه تأمین اجتماعی در مراسم دومین جلسه کمیته سازمان های بیمه گر که در ساختمان مرکزی بیمه سلامت برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امضا شیوه نامه بین سازمان های بیمه گر در راستای رفع هم پوشانی یکی از آموزه های دیرینه ماست که باعث ایجاد عدالت اجتماعی و بیمه ای می شود.

وی ادامه داد: طرح رفع هم پوشانی در حدود 4 ماه گذشته به صورت پایلوت انجام شده و با امضا این تفاهم نامه طرح جنبه حقوقی به خود گرفته است.

رئیس سازمان بیمه تأمین اجتماعی ادامه داد: آخرین پرداختی های سازمان بیمه تأمین اجتماعی اردیبهشت ماه است و خود سازمان تأمین اجتماعی به عنوان تولید کننده دارو طلبکار است.

نوربخش با اشاره به اینکه موضوع نقدینگی باعث بروز مشکلاتی شده است و ما سعی کرده ایم تا این مسائل را به حداقل برسانیم، ادامه داد: دانشگاه های علوم پزشکی و دیگر مراکز بابت خرید دارو و تجهیزات پزشکی مبلغی به میزان 2 هزار و 700 میلیارد تومان به سازمان بیمه تأمین اجتماعی بدهکار هستند که ظرف یک هفته آینده مبلغ 240 میلیارد تومان بابت مطالبات دارویی به داروخانه ها پرداخت می شود.

وی ادامه داد: موضوع تفاهم نامه، هم پوشانی بیمه ها را برطرف می کند و باعث استفاده بهینه از منابع موجود می شود.

رئیس سازمان بیمه تأمین اجتماعی ادامه داد: بیمارستان دارای هزار و 400 تخت است و خدمات رایگان به بیمه شدگان تأمین اجتماعی می پردازد و تعداد 7 هزار مراجعه سرپایی به بیمارستان میلاد انجام می شود و این مرکز دارای 24 اتاق عمل جراحی است.

نوربخش ادامه داد: سازمان بیمه تأمین اجتماعی در نظر دارد در شرق و جنوب تهران بیمارستان تخصصی احداث کند و در حال حاضر یک بیمارستان 650 تخت خوابی با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در کنار بیمارستان 400 تخت خوابی فیاض بخش در حال احداث است.

وی اضافه کرد: در حال تجهیز بنای بیمارستان مخصوص بانوان و زنان و زایمان در شمال تهران که 110 سال از احداث آن می گذرد، هستیم.

رئیس سازمان بیمه تأمین اجتماعی اظهار کرد: بیمارستان غرب تهران طی یک سال آینده راه اندازی می شود و دولت با اختصاص 3 هزار و 500 میلیارد دلار برای تأمین دارو در نظر گرفته است.

نوربخش ادامه داد: افزایش قیمت دارو بیشتر برای رفع نیازهای جانبی دارو مانند بسته بندی است و دولت حمایتی ویژه از تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی دارد.

وی در خصوص تحت پوشش قرار گرفتن خدمات دندان پزشکی، گفت: خدمات دندان پزشکی در تعهد بیمه پایه نبوده و مسائلی مانند پر کردن دندان، بهداشت دهان و دندان و ترمیم زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی درآمده است.

رئیس سازمان بیمه تأمین اجتماعی یادآوری کرد: خدماتی مانند ارتودنسی تحت پوشش بیمه قرار ندارند و ممکن است در زمینه داروهای وارداتی دچار مشکلاتی شویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: