افزایش بی‌سابقه قیمت وسایل و تجهیزات کمک توانبخشی معلولان

کدخبر: 2274768

جمعی از سمن‌ها و تشکل‌های حوزه معلولیت طی نامه‌ای به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست تخصیص اعتبارات ویژه سال ۹۷ سازمان بهزیستی و اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال ۹۸ را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم جمعی از سمن ها و تشکل های حوزه معلولیت طی نامه ای به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست تخصیص اعتبارات ویژه سال 97 سازمان بهزیستی و اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال 98 را مطرح کردند.

در این نامه آمده است:

به نام خدا

جناب آقای دکتر نوبخت

ریاست سازمان برنامه و بودجه

با اهداء سلام و احترام، همان طور که استحضار دارید به دلیل افزایش نرخ ارز و ناملایمات اقتصادی اخیر و افزایش سرسام آور قیمت اجناس، تاثیر منفی فراوانی بر روی زندگی افراد طبقات پایین جامعه گذاشته که افراد دارای معلولیت از این مقوله مستثنی نیستند، به خصوص با افزایش بی سابقه قیمت وسایل و تجهیزات کمک توانبخشی و لوازم مصرفی بهداشتی که از ضروریات افراد دارای معلولیت و به ویژه افراد ضایعه نخاعی که از مهمترین ضروریات زندگی آنان را بشمار می آیند.

سازمان بهزیستی که متولی تامین این اقلام است به شدت با کمبود اعتبار مواجه شده و توزیع اعتبارات موجود در بین مددجویان سهم هر یک از آنان را به شدت کاهش داده و به کمتر از یک سوم رقم سهم قبلی تقلیل پیدا کرده است در حالی که در چنین شرایطی می بایست سهم قبلی حداقل به دوبرابر افزایش می یافت.

سمن ها و تشکل های حوزه معلولان استدعا دارند نسبت به موارد زیر دستور اقدام عاجل صادر فرمائید که بسیار حیاتی است:

1. تخصیص کامل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور از بودجه 1397

2. تخصیص اعتبار ویژه در سال 1397 برای پوشش هزینه ها و مصارف حیاتی سازمان در باب مایحتاج ذکر شده معلولان

3. عنایت ویژه در خصوص پیش بینی کل اعتبارات لازم برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان توسط دستگاه های مسئول در سال 1398 با توجه به نیازمندیهای پیش بینی شده در قانون با لحاظ نرخ تورم.

پیشاپیش از حسن نظر و دستور مساعد حضرت عالی سپاسگزار است (کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت-جامعه معلولین ایران-انجمن معلولان ضایعه نخاعی استان تهران-مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران-موسسه توان گستران برنا-کلینیک مددکاری اجتماعی ایمان-موسسه رفاه نابینایان سقز-موسسه نابینایان بصیر استان آذربایجان شرقی-کانون سازمانهای مردم نهاد معلولان استان لرستان-کانون معلولین توانا-موسسه محام-موسسه میتا-کانون سازمانهای مردم نهاد معلولان استان لرستان-موسسه پیام آوران ساحل امید-انجمن مهرمعلولین چرام).

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: