معارض برجسته سعودی: بن سلمان «لاف‌زن» است / همه منافع ولیعهد سعودی در جیب آمریکا است

کدخبر: 2274883

سعد الفقیه شخصیت مخالف رژیم سعودی تهدیدهای محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را لاف زدن دانست و گفت که همه منافع وی در جیب آمریکا است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، تهدیدهای ترکی الدخیل نویسنده و روزنامه نگار نزدیک به دربار پادشاهی سعودی مبنی بر اینکه عربستان پاسخی قوی به هرگونه تهدیدهای احتمالی آمریکا خواهد داد، چیزی جز لاف زدن نیست زیرا محمد بن سلمان نمی تواند این تهدیدها را عملی کند.

الفقیه در سری توئیت های خود نوشت: ولیعهد سعودی به طور کلی به هزاران مزدور (شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی بلک واتر) متکی است و سازمان اطلاعات و تماس هایش همگی در جیب آمریکا هستند و نمی تواند از خودش به تنهایی و بدون آمریکا حفاظت کند. در این وضعیت، چطور می تواند به هر اقدامی با اقدامی قویتر پاسخ دهد و چطور به ترکی الدخیل اجازه می دهد که چنین تهدیدهایی بر زبان براند؟

وی تصریح کرد: اگر بن سلمان همه تخم مرغ هایش را در سبد آمریکا گذاشته است پس نیروی هوایی او نمی تواند بدون کلید برنامه نویسی آمریکا به حرکت درآید و صنعت نفت او نمی تواند بدون فناوری آمریکایی کار کند و حرکت نفتکش هایش نمی تواند خارج از مسیرهای تعیین شده آمریکا به حرکت درآیند و همه ذخایر مالی عربستان در آمریکا است، حال با این وضعیت چطور می تواند به هر اقدامی پاسخی قویتر بدهد؟

این شخصیت مخالف سعودی گفت: واکنش های رهبران سعودی گواهی بر اصرار آنها برای جسارت بیشتر است و به نظر می رسد که (محمد بن سلمان) از نظر دهنی و روانی وارد چرخه باطلی شده است که او را به ماجراجویی و فرار به جلو و غرق شدن در باتلاق بیشتر سوق می دهد و بن سلمان را فردی زیانبار در چشم جهانیان نشان خواهد داد که باید فوری برای حفاظت از نظم جهانی و تفاهم نامه های بین المللی از شر او خلاص شد. او با این کارهای خود زمان سقوطش را کوتاه تر خواهد کرد و سرعت خلاص شدن از او را برای ما و رقبایش ایجاد خواهد کرد.

الفقیه گفت: تهدیدهای ولیعهد سعودی تکرار رفتار حساب نشده است. بن سلمان به طور ضمنی به جنایت (قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی) اذعان می کند و اتهام وارده به خودش را ثابت می کند و بیشتر در باتلاق فرو می رود.

وی تصریح کرد: غرب از این گفته ها تحریک نمی شود و به خوبی می داند که بن سلمان نخواهد توانست تهدیدهای خود را عملی کند، اما پیام بن سلمان را می فهمد که مفاد آن این است "بله شکنجه کردم و کشتم و تکه تکه کردم و این کار را تکرار خواهم کرد زیرا پول و نفت دارم و کارهایی می توانم انجام دهم که شما را وادار کند که اگر اینکار را بار دیگر انجام دادم، به آن معترض نشوید.

در پی تهدید ترامپ مبنی بر اتخاذ موضعی قوی علیه عربستان در صورت تایید دست داشتنش در قتل خاشقجی، خبرگزاری دولتی عربستان به نقل از یک منبع بدون ذکر نام نوشت: اگر عربستان هرگونه اقدامی دریافت کند؛ با اقدامی بزرگتر پاسخ خواهد داد. اقتصاد عربستان نقش موثر و حیاتی در اقتصاد جهانی دارد و تنها از تاثیرپذیری اقتصاد جهانی تاثیر می پذیرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: