مسعود سلیمانی: به دنبال میزبانی مسابقات جهانی هستیم/ اسکواش از سال ۲۰۲۴ وارد المپیک می‌شود

کدخبر: 2274935

مسعود سلیمانی، رئیس فدراسیون اسکواش گفت: اسکواش از سال ۲۰۲۴ وارد المپیک خواهد شد و باید از الان سیاست تکلیفی ما در هیئت‌ها و مناطق روی بحث استعدادیابی باشد.

مسعود سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص برنامه هایش در سومین دوره ریاست فدراسیون اسکواش اظهار داشت: در مجمع 4 سال قبل چند تعهد در قالب برنامه به اعضای مجمع ارائه شد که تمام 40 مورد انجام شد. در این دوره 30 برنامه ولی کیفی تر به اعضا ارائه شد تا با همکاری خودشان و اهالی اسکواش عملیاتی شود. در کل برنامه ها احداث کمپ تیم های ملی و استعدادیابی در مجموعه انقلاب در راس آن قرار دارد.

رئیس فدراسیون اسکواش افزود: شاید دیگر میزبان مسابقات قهرمانی آسیا نباشیم چون از این سطح میزبانی عبور کردیم و به عنوان مدعی اصلی در آسیا مطرح هستیم و بلافاصله بعد از مجمع انتخابات فدراسیون در خواست میزبانی قهرمانی جهان را به فدراسیون جهانی دادیم و در دو سال آینده این اتفاق رخ خواهد داد. یک کورت تمام شیشه ای نیاز داریم که تا آن زمان آماده خواهد شد. ما میزبانی مسابقات 2021 یا 2022 را در اجلاس جهانی مصر که چند روز آینده برگزار می شود، خواهیم گرفت.

سلیمانی تاکید کرد: برای راکت بال و پدل هم کم نمی گذاریم و برنامه های خوبی در این بخش داریم همچنین تعامل با رسانه ملی را بیش از پیش دنبال می کنیم.

وی یادآور شد: اسکواش با وجود برون سپاری بخشی از وظایف، بزرگ شده است و 20 کمیته فعال داریم البته توسعه و ترویج در دل تمام فعالیت ها نمود خواهد داشت.

سلیمانی به المپیکی شدن اسکواش اشاره کرد و گفت: اسکواش از سال 2024 وارد المپیک خواهد شد و باید از الان سیاست تکلیفی ما در هیئت ها و مناطق روی بحث استعدادیابی باشد به همین دلیل رویکرد جدید کادر تیم ملی و کمیته استعدادیابی فدراسیون این است که به صورت خرد جمعی و هدایت کننده در صدر باشند و تیم های ملی نونهالان تا بزرگسالان تشکیل و مربیانی از کل کشور در کنار آنها باشند. تاکنون 18 مربی از سراسر کشور شناسایی شدند این مربیان در اردوها ابلاغ می گیرند و در صورت تائید هر سه ماه یکبار ارتقا و در صورت اثبات توانایی به عنوان مربیان تیم های ملی ابلاغ می گیرند.

وی درخصوص تغییر در همکاران و اعضای فدراسیون در دور جدید خاطرنشان کرد: همکاران اصلی را اعلام و نشست هایی را با کمیته ها برگزار کردیم. در حال به روز کردن ابلاغ مربیان و سرمربیان تیم های ملی هستم. تغییرات در فدراسیون داریم ولی این تغییرات بیشتر جابه جایی است نه بیرون شدن افراد از قطار اسکواش. اعضای جدیدی هم به هیئت رئیسه اضافه می شود.کمیته اقتصادی هم از آبان ماه به ریاست بابک مصطفایی کار خود را آغاز می کند.

رئیس فدراسیون اسکواش در پایان گفت: درگذشت بهرام شفیع و همچنین عباسعلی توانا را به جامعه وررش و خانواده این عزیزان تسلیت می گویم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: