ایران - بولیوی؛ یوزهای ایران مقابل شیرهای هرناندو سیلس!

کدخبر: 2274939

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه به مصاف بولیوی خواهد رفت، تیمی که در ورزشگاه خانگی‌اش هرناندو سیلس شیری پرقدرت است، اما خارج از خانه اینگونه نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران که سال هاست رتبه نخست رده بندی فیفا در آسیا را در اختیار دارد و خود را برای قهرمانی در جام ملت های آسیا آماده می کند از ساعت 19:30 امشب (سه شنبه) در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی بولیوی خواهد رفت. شاید پس از هشت سال حضور کارلوس کی روش در ایران و روی نیمکت تیم ملی، تنها نتیجه ای که فوتبال دوستان را راضی کند، قهرمانی در آسیا است که توقعی زیادی هم نیست. کارلوس کی روش پس از جام جهانی برای تمدید قراردادش شرایطی را خواست که تیم ایران را به قهرمانی در جام ملت ها نزدیک کند و فراهم کردن این شرایط از سوی فدراسیون فوتبال، شرط ماندن کی روش بود. یعنی حالا که کی روش مانده، شروطش اجرا شده و این مربی باید بدون دغدغه ایران را به سمت قهرمانی در جام ملت ها سوق دهد.

کارلوس کی روش که به جهت انتخاب حریفان تدارکاتی برای بازی های دوستانه تیم ملی ایران بارها مورد انتقاد بوده، این بار هم مورد انتقاد قرار گرفت. اینکه چرا حریفان ایران در جام ملت ها به مصاف رقبایی چون آرژانتین، برزیل، اروگوئه و... می رود، اما حریفان تدارکاتی ایران تیم هایی چون ازبکستان، بولیوی، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا و... هستند. البته که کارلوس کی روش یک بار در خصوص پیشنهاد بازی دوستانه با آرژانتین گفته بود اگر چنین پیشنهادی باشد معجزه است و روی زانوهایش تا دبی می رود، اما پس از مشخص شدن این پیشنهاد واقعی سکوت پیش گرفت و فدراسیون هم اعلام کرد به دلیل نامعتبر بودن شرکت ارائه دهنده این پیشنهاد، وارد مذاکره نمی شود. با این حال این بار کی روش منطقی تر و البته فنی تر در خصوص بازی های دوستانه با تیم هایی چون بولیوی و ونزوئلا صحبت کرده است.

کی روش در خصوص اینکه آیا از بازی با تیم هایی چون بولیوی، ونزوئلا و ترینیداد و توباگو راضی و خوشحال است یا نه، پاسخ داد که بله، خوشحال است چون تیم ملی می تواند مقابل این تیم ها تمرین کند. کی روش از نظر فنی معتقد است ایران می تواند مقابل تیمی چون بولیوی 50، 60 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد و بازی کردن را به خوبی تمرین کند، اما اگر مقابل تیمی چون آرژانتین قرار بگیرد، مالکیت توپ در اختیار حریف است و با شکست هم اعتماد به نفس بازیکنان کم می شود. با این حال در خصوص بولیوی هم صحبت هایی شده مبنی بر اینکه آنها تیمی قدرتمند در آمریکای جنوبی هستند و می توانند حریفی خوب برای ایران محسوب شوند.

تیم بولیوی در سال های اخیر موفق به شکست تیم هایی چون آرژانتین، برزیل، شیلی، اکوادور و... شده است. آنها حتی پیروزی 6 بر یک مقابل آرژانتین را هم رقم زده اند، اما تفاوتی عمده میان نتایج بولیوی در خانه و خارج از خانه وجود دارد. اگر به جدول بازی های بولیوی نگاهی بیندازید، این تیم در بیشتر بازی های خانگی اش توانسته حریفان را اذیت کند. بولیوی در ورزشگاه هرناندو سیلس که سه هزار و 600 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد، تیمی قدرتمند است. به این دلیل که در این ارتفاع اکسیژن کمتری وجود دارد و با توجه به اینکه بازیکنان بولیوی به بازی در این شرایط عادت دارند، می توانند تیم ها را حسابی اذیت کنند. ورزشگاهی که بازی در آن حتی باعث حالت تهوع لیونل مسی شده بود، جهنمی است برای حریفان بولیوی و در اصل حریف امروز ایران شیر هرناندو سیلس محسوب می شود.

بولیوی دومین حریف تدارکاتی تیم ملی در راه آماده سازی برای حضور در جام ملت هاست. این دیدار هم اولین بازی ایران در خانه پس از جام جهانی محسوب می شود. دیداری که کارلوس کی روش درخواست کرده هواداران برای حمایت از یوزهای ایرانی به ورزشگاه بیایند تا از بازی تیم ملی لذت ببرند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: