بهره برداری از ۱۰ پروژه در مهرآباد با حضور لاریجانی

کدخبر: 2275042

بیش از ۱۰ پروژه عمرانی و فرودگاهی با حضور وزیر راه با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان در مهرآباد بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر دقایقی پیش با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بیش از ۱۰ پروژه خدمات فرودگاهی و استاندارد سازی با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان در فرودگاه مهرآباد به بهره برداری رسید.

مهمترین این پروژه ها افتتاح باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد است که دارای رویه بتنی بوده و به طول ۴ کیلومتر و عرض ۴۵ متر شامل ۱۵ تاکسی وی به منظور ارتقاء سطح ایمنی نشست و برخاست هواپیماها و نیز نوسازی تعدادی از ماشین آلات ایمنی و آتش نشانی و چند پروژه راداری و کمک ناوبری بصری شامل ایجاد ترانس های روشنایی باند و چراغ های اپروچ می شود.

همچنین در این مراسم موتور ژنراتورهای اضطراری نیروگاه مرکزی برق فرودگاه شامل ۴ دستگاه موتور ژنراتور با توان هر دستگاه یک مگابایت که چندی پیش خریداری و نصب شده بود، مورد بهره برداری قرار گرفت.

یکی دیگر از پروژه های مورد بازدید و بهره برداری مهرآباد با حضور رئیس مجلس، دو پست برق است که در ساختمانی به متراژ ۴۸۶ متر خریداری و نصب شده است.

همچنین پروژه سامانه سلف چکی که کارت پرواز خودکار برای مسافر با امکان انتخاب صندلی هواپیما از سوی مسافر را فراهم می کند در این مراسم مورد بهره برداری قرار گرفت.

گفتنی است باند ۲۹ راست بتنی مهرآباد قرار بود نخستین بار اردیبهشت ۹۵ مورد بهره برداری قرار گیرد که بعد از دو سال و نیم با حضور رئیس مجلس به بهره برداری رسید.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: