تشدید سیاست‌های ضد مهاجرتی در ایتالیا

کدخبر: 2275052

وزیر کشور ایتالیا در چارچوب سیاست‌های ضد مهاجرتی دستور داد تا تمام آوارگان که در روستای «ریاچه» در جنوب این کشور زندگی می‌کنند را از این روستا اخراج و به مراکز پذیرش مهاجران منتقل کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، متئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا در چارچوب سیاست های ضد مهاجرتی خود دستور داد تا تمام آوارگان و مهاجرانی که در روستای «ریاچه» واقع در استان کالابریا در جنوب این کشور زندگی می کنند را از این روستا اخراج و به مراکز پذیرش مهاجران منتقل کنند.

این در حالی است که پلیس ایتالیا، دومنیکو لوکانو شهردار ریاچه را هم به اتهام کمک به مهاجران بازداشت کرده است. در همین حال هزاران نفر از مردم ایتالیا در اعتراض به بازداشت شهردار ریاچه در شهر های مختلف این کشور تظاهرات کردند.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: «واقعا شرم آور است که یک شهردار را به خاطر حمایت از مهاجران زندانی می کنند»

شهردار ریاچه پیشتر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم تاکید کرده بود که بدون حضور مهاجران، این روستای از بین می رفت.

وی گفت: «زندگی در روستای «ریاچه» با کمک آوارگان و مهاجران به حرکت درآمده است. البته ما با مشکل بزرگ مالی روبرو هستیم و بودجه کافی در اختیار نداریم به همین علت مجبور شدیم برای پرداخت حقوق مهاجران بن های کاغذی موقت معادل اسکناس در قطعات مختلف درست کنیم تا آن ها بتوانند هزینه های مواد غذایی اشان را تامین کنند.»

وی گفت: «باید بگویم که در چند سال گذشته با حضور مهاجران خارجی جمعیت روستا ما که عملا یک کودک هم در آن نبود و همه سالمند بودند خوشبختانه افزایش یافته است و پس از گذشت سال ها اولین مدرسه ابتدایی آغاز به کار کرده است.»

روستای ریاچه به علت آن که به الگویی موفق برای ادغام مهاجران در جامعۀ محلی تبدیل شده شهرت جهانی دارد.

به گفته کارشناسان مهاجران به عنوان یک نیروی کار ارزان قیمت و به عنوان یک نیروی مصرف کننده سهم بسزایی را در توسعه اقتصادی ایتالیا ایفا می کنند. این در حالی است که وزارت کشور ایتالیا اقدامات سختگیرانه خود را علیه مهاجران تشدید کرده است.

۲ هفته پیش نیز دولت ایتالیا مجموعه تدابیری را تصویب کرد که اخراج سریع تر آوارگان و سلب تابعیت این کشور را از مهاجران ممکن می سازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: